«شهر کتاب» در ایلام افتتاح شد

«شهر کتاب» با حضور مسئولان و چهره های فرهنگی ایلامی در راستای توسعه فعالیت‌های کتاب و کتابخوانی در شهر ایلام افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، صبح امروز شنبه با حضور مدیرکل ارشاد استان ایلام، مدیرکل کتابخانه های استان، چهره‌های فرهنگی و هنری و اصحاب رسانه، «شهر کتاب» در ایلام افتتاح شد.

 

مدیرکل ارشاد استان ایلام در آیین افتتاح شهر کتاب در ایلام اظهار کرد: این مجموعه یکی از مهمترین مراکز فرهنگی برای توسعه فعالیت‌های کتاب و کتابخوانی در استان به شمار می‌رود.«شهر کتاب» در ایلام افتتاح شد

 

عمران خودآموز افزود: زمینه دائمی شدن نمایشگاه کتاب در این مجموعه وجود دارد و امیدواریم از ظرفیت‌های شهر کتاب برای حمایت از ناشران استان نیز استفاده شود.

 

وی تصریح کرد: اداره کل ارشاد استان ضمن حمایت از دایر شدن چنین مجموعه‌های فرهنگی، برای حمایت از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی اعلام آمادگی می‌کند.

 

مسئول شهر کتاب ایلام نیز در این آیین با اشاره به اینکه برای راه اندازی مجموعه شهر کتاب ایلام ۲ سال تلاش شده است، افزود: در شهر کتاب ایلام ۱۰ هزار عنوان کتاب در زمینه‌های مختلف برای بزرگسالان و ۲ هزار عنوان کتاب برای کودکان و دیگر کالاهای فرهنگی وجود دارد.

 

شکیبا عزیزبیگی افزود: مجموعه شهر کتاب ایلام آمادگی همکاری را با دستگاه‌های فرهنگی استان مثل ارشاد و اداره کل کتابخانه های استان برای توسعه فعالیت‌های کتاب و کتابخوانی دارد.

 

وی تصریح کرد: در شهر کتاب ایلام همچنین زمینه فعالیت برای حضور ناشران استان و فروش کتاب‌های بومی استان و با زبان کردی نیز فراهم شده است.

 

عزیز بیگی خاطرنشان کرد: شهر کتاب ایلام از نظر کمیت و کیفیت یکی از مجموعه‌های مرجع در زمینه کتاب برای استان ایلام خواهد بود.

کد خبر 1135525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha