بیمارستان صحرایی چنانه به حدود۱۰۰  هزار رزمنده مجروح دفاع مقدس، خدمات درمانی ارائه کرد

امیر سرتیپ شرفی گفت: بیمارستان صحرایی شهید مخبری ارتش در طول هشت سال دفاع مقدس به حدود صد هزار رزمنده مجروح، خدمات درمانی ارائه کرد و ۹۳ هزار بیمار غیررزمنده از اهالی بومی منطقه نیز در این بیمارستان تحت درمان قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان یه نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث شرفی، معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش با تشریح اقدامات درمانی ارتش در طول هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران 53 بیمارستان برای ارائه خدمات درمانی به رزمندگان اسلام در مناطق مختلف عملیاتی کشور برپا کرده بود.

 

وی افزود: در بیمارستان‌های صحرایی ارتش در طول هشت سال دفاع مقدس یک میلیون مجروح تحت درمان قرار گرفتند. 100 هزار کادر درمان ارتش اعم از امدادگر، پرستار، پزشک‌یار و پزشک در طول جنگ در بیمارستان‌های صحرایی به رزمندگان خدمات ارائه می‌کردند.

 

معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش، انجام 100 هزار عمل جراحی اثربخش بر روی رزمندگان در طول هشت سال جنگ را از جمله خدمات ارائه شده از سوی بیمارستان‌های صحرایی ارتش برشمرد و گفت: نیروهای رسته بهداری ارتش در طول هشت سال جنگ دوشادوش رزمندگان به مصدومان، مجروحان و شهدای رزمنده خدمت‌رسانی کردند. در عملیات فتح‌المبین بهداری نیروی زمین ارتش 15 اورژانس و 400 تخت بستری فعال در خط مقدم احداث کرد و همچنین 103 پزشک در این عملیات رزمندگان را از نظر درمانی پشتیبانی کردند.

 

امیر سرتیپ شرفی تاکید کرد: بیمارستان صحرایی شهید مخبری ارتش در طول هشت سال جنگ به 97 هزار رزمنده مجروح، خدمات درمانی ارائه کرد. همچنین 93 هزار بیمار غیررزمنده از اهالی بومی منطقه نیز در این بیمارستان تحت درمان قرار گرفتند.

 

وی به ترخیص 8 هزار و 118 شهید از این بیمارستان در طول هشت سال جنگ اشاره کرد و گفت: از جمله این شهدای والامقام که در این بیمارستان خدمات درمانی دریافت کردند، شهید مرتضی آوینی است. این بیمارستان تا سال 1376 در منطقه عملیاتی فتح المبین شوش برپا بوده و به اهالی منطقه خدمات درمانی رایگان ارائه می‌کرد. بیمارستان صحرایی ارتش در منطقه عملیاتی فتح‌المبین در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع با 12 اتاق عمل و 12 سوله بستری با بخش‌های مختلف به رزمندگان اسلام خدمات درمانی ارائه می‌کرد.

 

معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 250 هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های ثابت و صحرایی ارتش تحت درمان قرار گرفته‌اند. بهداشت و درمان ارتش در جنگ و بعد از آن در بحران‌های مختلف از جمله کرونا همواره کنار وزارت بهداشت و درمان بوده است. بهداری ارتش با 12 هزار کادر درمان مجرب اعم از پزشک عمومی، پزشک متخصص و پرستار با آموزش‌های ارائه شده در جنگ و صلح همواره آماده خدمت‌رسانی است.

 

امیر سرتیپ دوم حمزه بیدادی، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنوب و غرب کشور نیز در آئین رونمایی از یادمان بیمارستان صحرایی شهید مخبری چنانه گفت: این بیمارستان از یادگاران دوران دفاع مقدس است که تا 10 سال بعد از پایان جنگ همچنان در منطقه فتح‌المبین شوش برپا بوده و به اهالی منطقه خدمات درمانی رایگان ارائه می‌کرد.

 

در ادامه امیر سرتیپ دوم پزشک بهزاد موذنی، رئیس اداره بهداشت، درمان و امداد نیروی زمینی ارتش گفت: بیمارستان صحرایی شهید مخبری نیروی زمین ارتش در سال 1362 ظرف 2 ماه زیر بمب‌باران شدید دشمن برپا شد و پس از پایان جنگ تحمیلی تا 10 سال بعد از جنگ هم به اهالی منطقه خدمات درمنی ارائه می‌کرد. این بیمارستان به عنوان یادمان بهداری رزمی ارتش در منطقه عملیاتی فتح‌المبین شوش رونمایی شدتا زائران راهیان نور ضمن بازدید از آن، در جریان ایثاگری‌های نیروهای درمانی کادر ارتش قرار بگیرند و از این طریق، بخشی از خدمات درمانی ارائه شده به رزمندگان اسلام در طول جنگ به تصویر کشیده شود.

 

کد خبر 1135565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha