استقامت در راه اهداف الهی ویژگی مشترک همه شهدا است

امیر سرلشکر موسوی با اشاره به اینکه ویژگی مشترک همه شهدا استقامت در راه خدا و اهداف الهی بود گفت: شهدا از مواجهه با هیچ مشکل، مانع، عملیات روانی و مصیبتی پا پس نکشیدند و با نثار خون خود راه را برای ادامه هموارتر کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی» امروز (شنبه 18 دی) در مراسم افتتاحیه بیمارستان صحرایی شهید مخبری نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در منطقه چنانه شوش و مطنقه عمیاتی فتح‌المبین به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه شهیدان همه ستاره‌های درخشان امت هستند تا راه را گم نکنیم اظهار کرد: هر کدام از شهیدان یک ویژگی خاص دارد، به عنوان مثال شهید سلیمانی به اخلاص صاحب منسب است و شهید ستاری به بن‌بست شکن معروف بود.

 

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: وقتی که زندگی شهیدان را مطالعه و در آن تامل و دقت می‌کنیم می‌بینیم همه شهدا یک ویژگی مشترک دارند و آن مصداق آیه شریفه «إِنَّ الَّذينَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا ...» است؛ شهدا در راه خدا و اهداف الهی استقامت کردند و از مواجهه با هیچ مشکل، مانع، عملیات روانی و مصیبتی پا پس نکشیدند و راه را ادامه دادند.

 

وی با اشاره به اینکه شهدا در دوران حیات خود در راه اهداف و آرمان‌هایی که طراحی و ترسیم شده بود به موفقیت‌های بزرگی دست یافتند و در نهایت با نثار خون خود راه را برای امت و ادامه راه هموارتر کردند افزود: شهید ستاری مبدع روی پای خود ایستادن شد و سردار سلیمانی در زمان حیات پربرکت خود سرپنجه قدرت انقلاب اسلامی بود که نفس نظام سلطه، آمریکا و رژیم صهیونیستی را گرفته بود.

 

سرلشکر موسوی تصریح کرد: ترامپ و همدستانش به خیال خام خود سردار سلیمانی را به شهادت رساندند تا گریبان خود را آزاد کنند اما شهید سلیمانی به یک پتک جهانی تبدیل شد که هر روز بر مغز آمریکای جنایتکار فرود می‌آید و امروز شهید سلیمانی بسیار خطرناک‌تر از سردار سلیمانی است.

 

وی با بیان اینکه اگر ما امروز قطعه، هواپیما، موشک و تجهیزات خاص می‌سازیم و پیشرفت می‌کنیم به خاطر کلام معنوی «ما می‌توانیم» امام راحل است ابراز کرد: بخش بهداشت و درمان و یک سری دیگر از بخش‌ها در دوران دفاع مقدس نقش تعیین‌کننده‌ای ایفا کردند و مراکز درمانی نیرو‌های مسلح در طول جنگ و هشت سال دفاع مقدس مسئولیت بزرگی بر عهده داشتند.

 

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی عنوان کرد: شاید موضوع کرونا فرصتی بود که بخش بهداشت و درمان جوهره اصلی خود را به نمایش بگذارد و این یک مقطع پرافتخار برای همه نیروهای مسلح تلقی می‌شود که ریشه آن در دوران دفاع مقدس است و آموزه‌های آن دوران بود که امروز خود را نشان داد.

 

وی با اشاره به بیمارستان صحرایی شهید مخبری اذعان کرد: در دوران جنگ حدود 100 هزار مجروح وارد این بیمارستان شدند و این مکان معراج پرواز هشت هزار و 118 شهید دوران دفاع مقدس است و همه کسانی که سعی در برپایی دوباره این بیمارستان داشتند، کاری خدایی کردند چرا که این منطقه قدم‌گاه شهداست و خاک آن با خون شهیدان عطرآگین شده و نباید به فراموشی سپرده شود.

 

کد خبر 1135597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha