کانونی مسجدی که زندانیان نیازمند را آزاد می‌کند

کانون فرهنگی هنری سیدالشهدا(ع) در شهرستان فارسان با همکاری بچه‌های مسجد در محرومیت‌زدایی فعال است؛ آزادسازی زندانیان با همکاری کمیته امداد، اشتغال‌زایی برای ۱۲۰ نفر و حمایت ماهانه از ۷۶۰ خانواده محروم از فعالیت‌های مومنانه این کانون مسجدی است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری سیدالشهدا(ع) مسجد امام حسین(ع) شهرستان فارسان در چهارمحال و بختیاری یکی از کانون های مساجد فعال این استان است، این کانون در کنار فعالیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی با همکاری سازمان ها و نهادها، اقدام به انجام برنامه های استانی می کند و اهداف و برنامه های قابل توجهی در خدمت به جوانان و جامعه هدف دارد.

 

یکی از رویکردهای کانون محرومیت زدایی و تلاش برای آزادی زندانیان نیازمند است که با همکاری خیرین انجام می شود.

 

«ناصربابایی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های کانون سیدالشهدا(ع) مسجد امام حسین(ع) شهرستان فارسان، اظهار کرد: یکی از رویکردهای این کانون محرومیت زدایی و رسیدگی به نیازمندان است و در همین راستا 760 خانواده محروم این شهرستان را تحت پوشش قرار داده ایم و به صورت ماهیانه سبدهای معیشتی به ارزش 270 هزار تومان را میان آنها توزیع می کنیم.

 

 



 

 

حمایت از اقشار محروم

مدیر کانون فرهنگی هنری سیدالشهدا(ع) با بیان اینکه در اوج بیماری کرونا و در لبیک به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از محرومین کمک های نقدی و غیرنقدی مردم و شناسایی خانواده های آسیب دیده از کرونا انجام و در قالب رزمایش بزرگ مواسات همدلی دستگیری از محروم مورد توجه قرار گرفت، افزود: توزیع بسته های معیشتی میان خانواده های محروم و نیز تهیه دار قالی برای بانوان سرپرست خانوار به منظور قالیبافی و فرش بافی برای ایجاد اشتغال یکی از رویکردهای این کانون است تا از این طریق بتوانیم برای آنها اشتغال ایجاد کنیم.

 

راه اندازی کارگاه خیاطی

وی ادامه داد: همچنین، با تهیه پارچه و چرخ خیاطی در حسینیه و بیت الزهرا(س) همجوار با کانون توانسیم کارگاه تولید ماسک راه اندازی و برای تعدادی از افراد جویای کار اشتغال زایی کنیم و در دوره ای که با کمبود ماسک مواجه بودیم توانستیم تعداد یک میلیون و نیم ماسک تولید و توزیع کنیم.

 

تفاهم نامه همکاری با کمیته امداد

وی از امضای تفاهم نامه همکاری با کمیته امداد امام خمینی(ره) و شیرخوارگاه آمنه به منظور انجام فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی خبر داد و افزود: رایزنی هایی با تعدادی از خیرین برای پرداخت دیه و مهریه افراد نیازمند داشته ایم. همچنین با همکاری سازمان زندان ها افراد نیازمندی را که توان پرداخت مهریه نداشتند و در زندان بودند، شناسایی و با حمایت خیرین آنها را آزاد کردیم که سال گذشته توانستیم از این طریق شش نفر را از زندان آزاد کنیم.

 

مدیر کانون سیدالشهدا(ع) تاکید کرد: با همکاری دفتر امام جمعه شهرستان مشکل افرادی را که درصدد جدایی هستند، حل کردیم و همچنین دعواها و نزاع های محلی و خانوادگی را حل و فصل می کنیم.

 

 

 

 

حمایت از جوانان در آستانه ازدواج

 

وی خاطرنشان کرد: برای جوانانی که در آستانه ازدواج و با مشکلات مالی روبرو هستند، در تهیه جهیزیه و تامین بخشی از هزینه های ازدواج کمک هایی داشته ایم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری سیدالشهدا(ع) شهرستان فارسان از تعمیر و انجام فعالیت های عمرانی برای 25 خانواده نیازمند خبر داد و گفت: همزمان با ماه محرم و صفر ۵۰ بسته گوشت متبرک قربانی در قالب طرح رزمایش مواسات و همدلی توسط کانون فرهنگی هنری سیدالشهدا (ع) مسجد امام حسین (ع) بین نیازمندان شهر فارسان با همکاری کانون حضرت خدیجه(س) و برنامه سمت خدا توزیع شد.

 

ایجاد گلخانه و پرورش گلهای تزئینی

بابایی با اشاره به ایجاد گلخانه و پرورش گ لهای تزئینی و قارچ به همت کانون سیدالشهدا(ع) گفت: از این طریق برای 120 نفر اشتغال ایجاد کردیم که سود و در آمدی خوبی برای افراد فعال در این گلخانه به همراه داشته است.


 

مدیر کانون فرهنگی هنری سیدالشهدا(ع) از اعزام مبلغ و مداح با همکاری اداره تبلیغات استان خبر داد و گفت: به مناسبت دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نیز با همکاری دستگاه های فرهنگی استان همایش ها و برنامه ها و نیز یادواره شهدا را برگزار کردیم.

 

بابایی با اشاره به دیگر برنامه های کانون فرهنگی هنری سيد الشهداء (ع) مسجد امام حسين (ع) شهر فارسان گفت: برنامه های متنوعی از جمله جزء خوانی قرآن کریم، اجرای ویژه برنامه های بزرگداشت دهه کرامت، تهیه و توزیع بسته های فرهنگی، ضدعفونی و گندزدایی مسجد و معابر، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، برگزاری نشست های تبیینی در دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت، برگزاری مسابقات کتابخوانی و برگزاری مسابقات نقاشی و ویژه برنامه طلایه داران مهربانی به منظور تجلیل از کادر درمان در طول سال برگزار می شود.

 

 

 

 

وی رونمايي از 130 تصوير شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم در محل مسجد و مصلي فارسان، برپایی نشست تخصصی گام دوم انقلاب و روز زن، تقدير از کادر بيمارستان، اجرای طرح صدقه در قالب ذبح و توزیع مرغ، بررسی معضلات فرهنگی، اجرای ویژه برنامه خیمه گاه انقلاب، تکریم از خانواده شهدای مدافع حرم را بخش دیگری از فعالیت های این کانون برشمرد.

 

جشنواره غذاهای سنتی

مدیر کانون فرهنگی هنری سیدالشهدا(ع) مسجد امام حسین(ع) شهرستان فارسان همچنین از برگزاری جشنواره غذاهای سنتی این استان به همت این کانون مسجدی خبر داد و خاطرنشان کرد: جشنواره غذاهای سنتی با هدف احیای سنت های اصیل منطقه و معرفی آن به نسل جوان به همت اعضای کانون فرهنگی هنری سیدالشهدا (ع) در مسجد امام حسين (ع) فارسان تا کنون در چند مرحله برگزار شده است و تلاش کرده ایم در این جشنواره غذاهای سنتی با حضور گسترده اهالی شهر و همراه با غذاهای سنتی اين منطقه تهيه و از برگزيدگان قدردانی شود و با آماده کردن غذاهای سنتی که در گذشته طبخ می شد نسل جوان امروز نیز با آنها آشنا  شوند و زمینه زنده نگاه داشتن آداب و رسوم فراهم شود.

 

کد خبر 1135638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha