تغییر نام میدان شهدا ساری به شهدای ۱۸دی مورد انتظار  است

حجت الاسلام محمدی لائینی به حماسه ۱۸دی ساری اشاره کرد و گفت: شهیدان عسکری توفیقی، محمودعلامه و سید حسن عابدین پور در این حماسه جان شیرین خود را تقدیم انقلاب اسلامی کردند. که تغییر نام میدان شهدا ساری به شهدای ۱۸دی مورد انتظار است.

حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای قیام ۱۸دی ۱۳۵۷ساری، اظهار کرد: ۱۸دی برای ساری همانند ۱۹دی۱۳۵۶قم است و در یک تظاهرات پور شور در میدان شهدا و خیابان ۱۸دی فعلی مردم ساری در حمایت از انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) تصویر کردند.

 

 

نماینده ولی فقیه درمازندران گفت: متاسفانه با تیراندازی عوامل رژیم سید اسماعیل عابدین پور و عسگری توفیقی به شهادت رسیدند.تکریم این شهدا و خانواده های معظم این شهدا وظیفه همگانی است.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی یادآورشد: ساروي هاي مومن و خداجو همانند سایر هموطنان خویش، از روزهاي آغازين بروز و ظهور انقلاب اسلامي و در ادامه قیام سال 42 مردم قم، گوش به فرامین امام خميني(ره) دوشادوش هموطنان خويش علیه رژیم منحوس پهلوي با تقديم شهیدان چمنی، رهنما، عابدین پور، گلمائی، علامه، گلوگاهی، عسگری توفیقی، ثمربخش درخت نوپا انقلاب اسلامي ايران را تنومند.

 

 

امام جمعه ساری خواستار نصب تمثال این شهدا در میدان شهدای ساری و تغییر نام این میدان به میدان شهدای ۱۸دی شد.

 

 

وی با بیان اینکه همانطور آنهایی که در انجام اعمال نیکو و خیر پیش قدم هستند در پیشگاه دیگران مایه افتخارند، افزود: در میان شهدا هم شهدای پیشگام همانند شهدای انقلاب اسلامی نیز برای ما بسیار مایه افتخار هستند و امید است ارواح آنها از ما راضی و خشنود باشد.

کد خبر 1135646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha