احداث سد و کشتیرانی بهمنشیر در اولویت پروژه‌ها و تامین اعتبار مالی قرار می‌گیرد

رابعی با اشاره به پروژه احداث سد و کشتیرانی رودخانه بهمنشیر در اولویت و صدر پروژه‌ها قرار دارد و گفت: گفت و گوی متقابل و مشارکت اساس کار ما در حوزه آبریز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «فراز رابعی» ظهر امروز (شنبه ۱۸ دی) در نشست بررسی و رفع مشکلات رودخانه بهمنشیر که در محل سالن اجتماعات آبفا منطقه آبادان برگزار شد اظهار کرد: دغدغه نمایندگان و کشاورزان این منطقه را کاملا درک می کنم، رودخانه بهمنشیر برای ما بسیار مهم است.

 

رئیس حوزه آبریز کارون بزرگ وزارت نیرو افزود: این نیز مایه مباهات و افتخار است که کشاورزان این منطقه در خصوص مسائل این حوزه بسیار دقیق، علمی و فرهیخته صحبت می کنند و از این توانمندی و ظرفیت لذت بردم.

 

وی با بیان اینکه این نشست ها در راستای رفع مشکلات می بایست بیشتر برگزار شود تصریح کرد: تمام تلاش بخش فنی مهندسی در جهت خدمت به کشاورزان و جامعه محلی این منطقه است؛ اگر ماحصل همه این‌ها به هر دلیلی نارضایتی کشاورزان و مردم باشد ما در کارمان موفق نخواهیم بود.

 

رابعی اضافه کرد: اگر قرار است این همه هزینه صورت بگیرد، بودجه و اعتبار تزریق شود و پیمانکار، مشاور و نیرو بیایند به دلیل آن است که کشاورزان و مردم این منطقه بتوانند با آرامش و آسایش بهتری کشاورزی کنند‌ و آب شرب شان تامین شود و اگر در این مسیر رضایتمندی نباشد به این معنی است که در کار خللی وجود دارد‌ که باید اصلاحات صورت بگیرد.

 

وی نظرات کشاورزان را عاملی برای کمک به وزارت نیرو دانست و ابراز کرد: خوشبختانه در این نشست در خصوص رودخانه بهمشیر همگرایی خوبی انجام شد؛ گفت و گوی متقابل و مشارکت اساس کار ما در حوزه آبریز است.

 

مدیر حوزه آبریز کارون بزرگ وزارت نیرو بیان کرد: امیدواریم ظرف یک هفته آینده نماینده‌ای از کشاورزان و نماینده سازمان آب و برق بازدیدی از پروژه های بهمنشیر و شبکه‌های آبیاری داشته باشند و مسائل‌ را با مدیران پروژه ها مطرح کنند تا آنچه که نیاز به بهبود و اصلاح دارد، پیگیری شود و در کوتاه مدت به سرانجام برسد.

 

وی به بحث احداث سد و کشتیرانی بهمنشیر اشاره کرد و ادامه داد: این طرح در اولویت پروژه‌ها و تامین اعتبار مالی قرار خواهد گرفت، کارگروهی نیز برای بحث‌های مهندسی و شنیدن نظر کشاورزان که بهره برادری نهایی مردم و کشاورزان هستند تشکیل می شود و اگر نیازی است تا چهارچوب مطالعات پروژه اصلاحاتی صورت بگیرد انجام شود.

 

رابعی اذعان کرد: محاصل همه این‌ها بهبود وضعیت کیفی و کمی رودخانه بهمنشیر که یکی از رودخانه‌های بسیار حیاتی برای خوزستان و آبادان به شمار می رود است.

 

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم نهایت این تلاش‌ ها و کمک‌هایی که نمایندگان در مجلس انجام می دهند و پیگیری های ما و همچنین پرسنل سازمان آب و برق منجر به این شود که حال رودخانه بهمنشیر در آینده بسیار بهتر از امروز باشد.

 

مدیر حوزه آبریز کارون بزرگ وزارت نیرو با قدردانی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: امیدواریم با همین هم افزایی و هم گرایی که وجود دارد، برای آبادان شهر مقاومت و شهری که به تعبیر امام راحل دین خود را در جنگ تحمیلی به اسلام و ایران ادا کرد ما نیز بتوانیم دین خود را به مردم این شهر ادا کنیم.

 

کد خبر 1135652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha