کادر درمان با فدا کردن جان خود از سلامت مردم محافظت کردند

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: کادر بهداشت و درمان در ۲ سال اخیر با شیوع کرونا جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و با  فدا کردن جان خود از سلامت مردم محافظت کردند.

گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، شیوا قاسمی‌پور رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی در مراسم معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن قدردانی از مدافعان سلامت و ارج نهادن به خدمات ارزنده آنان، به ویژه خانواده شهدای سلامت، اظهار کرد: کادر بهداشت و درمان  در ۲ سال اخیر  با شیوع کرونا جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و با  فدا کردن جان خود از سلامت مردم محافظت کردند.  

 

 

وی تامین سلامت مردم را مقوله‌ای مهم بیان کرد و افزود: سلامت همواره در اولویت همیشگی خانواده بهداشت و درمان است که امیدواریم شرایط ایده‌آل برای بهبود وضعیت کاری آنها فراهم شود.  

 

 

رئیس مجمع نمایندگان کردستان به کار گرفتن تیم مدیریتی قوی در راس امور را ضروری برشمرد و گفت: مدیری که در جایگاه مدیریتی قرار می‌گیرد باید این اختیار را داشته باشد که تیم توانمندی انتخاب کند تا در خدمت به سلامت و درمان مردم مطالبه‌گر باشد.

 

 

فرزین رضاعی رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در این مراسم اذعان کرد: سخت‌ترین روزها و لحظات در پیکار با بیماری کرونا با ایثار و جانفشانی شما همکاران یکدل و یکرنگم به خاطراتی شیرین و ماندگار تبدیل شد،  البته یاد شهدای مدافع سلامت در کشور و به ویژه در این استان تا واپسین دم با ما خواهد ماند.

 

 

وی خاطر نشان کرد:  برحسب وظیفه و برای ادای دین به این آب و خاک و مردم میهنم بار سنگین این مسئولیت را در یکی از سخت‌ترین برهه‌های تاریخ سلامت کشور پذیرفتم و خداوند را شاهد می‌گیرم که حداکثر توان خود را در این راه بکار گرفتم.

 

 

طبق اظهارات رییس پیشین دانشگاه علوم پزشکی کردستان، دراین دوران سخت همواره صداقت، پاکدستی و عدالت‌محوری  سرلوحه کارهایم بود و تلاش کردم دیوارهای دانشگاه را رفیع نگه دارم و در انتصابات به چیزی جز شایستگی و شایسته سالاری در همه ابعاد توجه نکنم، تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.

 

 

فریدون عبدالملکی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در این آئین سلامت و امنیت را دو مقوله بسیار ازشمند برشمرد و اظهار کرد: بُعد جسمی، روانی، مسائل اجتماعی و پرداختن به معنویات از جمله ابعاد در هم تنیده و غیر قابل تفکیک سلامت هستند که در این میان اصول و ارزش‌های حاکم بر تامین سلامت این حوزه را حساس و ظریف جلوه می‌دهد.

 


عبدالملکی عدالت در توزیع منابع و سرمایه‌های انسانی و ایجاد دسترسی مردم به خدمات آسان را مهم عنوان کرد و گفت: رضایتمندی در ارائه دهندگان و دریافت کنندگان خدمت،  از مباحث مهم و ارزش‌های حاکم بر نظام سلامت است.

 

 

وی با بیان اینکه مدیریت به معنی استفاده بهینه از منابع موجود است، افزود: در نظام سلامت،  نیروی انسانی کارآمد و شریفی که کمر به خدمت مردم بسته‌اند مهمترین سرمایه است.

 

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت، خاطرنشان کرد: پاندمی کرونا یک بحران و جنگ بی سابقه در طول ۴۰ سال اخیر در نظام سلامت است که خوشبختانه مدافعان سلامت با ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی در این مسیر به خوبی درخشیدند.

 

 

شایان ذکر است؛ دکتر فریدون عبدالملکی در سال 1341 در شهرستان سنندج متولد شده است.

 

 

وی متخصص ژنتیک پزشکی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان است.

 

 

دکتر عبدالملکی از سال 73 تا کنون در حوزه علمی و اجرایی به عنوان  پزشک مراکز روستایی، شهری و  اورژانس قروه و رئیس بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان فعالیت کرده است.

 

 

از دیگر سوابق  وی می‌توان به ، مدیر شبکه بهداشت و درمان قروه ، مدرس گروه پزشکی اجتماعی دانشکده پزشکی،  معاون دانشجویی و فرهنگی و مدیر گروه ژنتیک پزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اشاره کرد.

 

 

گفتنی است؛ دانشگاه علوم پزشکی کردستان در حال حاضر دارای 5 دانشکده پزشکی، پیراپزشکی، بهداشت، دندانپزشکی وپرستاری و مامایی است.

 

کد خبر 1135688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha