تشریح ۵ عامل عاقبت به خیری با الگوبرداری از شهید سلیمانی

حجت الاسلام رفیعی با تشریح پنج عامل عاقبت به خیری گفت: خون شهید سلیمانی، مردم را در یک لحظه به ارزش های اول انقلاب برگرداند و تشییع او مانند تظاهرات طولانی اول انقلاب بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام ناصر رفیعی، شنبه شب(۱۸ دی) در آخرین شب از روضه ایام فاطمیه به میزبانی خانواده شهیدسپهبدحاج قاسم سلیمانی گفت: طبق گفته شهید سلیمانی کسی شهید می شود که شهید زندگی کرده باشد و شهید بماند.

 

 

 


استاد حوزه و دانشگاه افزود: آنچه شهید سلیمانی را در دل ها محبوب کرده و بعد از گذشت دو سال کنار مزار او خالی{از زائر} نیست، به خاطر اخلاص است؛ او به هدف زد.

 

وی با اشاره به تشییع باشکوه حاج قاسم؛ اظهار کرد: خون او مردم را در یک لحظه به ارزش های گذشته و ارزش های اول انقلاب؛ تشییع او مانند تظاهرات طولانی اول انقلاب بود.

 

 

 

 

حجت الاسلام رفیعی با بیان این نکته که شهید سلیمانی پذیرفته ی درگاه الهی شد؛ در ادامه به عوامل عاقبت به خیری اشاره کرد و گفت: عوامل عاقبت به خیری زیاد است و اولین آن با توجه به حدیثی از پیامبر(صلی الله علیه وآله) این است که خداوند او را قبل از مرگ از گناهان پاک می کند.

 

 

وی ماجرای حُربن یزید ریاحی در کربلا را مصداق این موضوع خواند و با بیان اینکه گاهی عامل تطهیر {از گناه} ممکن است بیماری باشد؛ به خواندن دعای یازدهم صحیفه سجادیه که درخواست عاقبت به خیری از خداوند است توصیه کرد.

 

 

 

استاد حوزه و دانشگاه با استناد به حدیث دیگری از پیامبر؛ عامل بعدی عاقبت به خیری را محبت امیرالمؤمنین علی علیه السلام دانست و در خصوص سومین عامل عاقبت به خیری اظهار کرد: طبق نقل امام صادق علیه السلام برای عاقبت به خیری، نعمت های خدا را در گناه صرف نکنید.

 

 

وی تأکید کرد: کاربری نعمت را عوض نکنید که استفاده صحیح از نعمت ها از عوامل عاقبت به خیری است.

 

 


حجت الاسلام رفیعی مغرور نشدن به حلم و ستاریت الهی و احترام گذاشتن به کسی که در مسیر اهل بیت علیهم السلام گام برمی دارد را چهارمین و پنجمین عامل عاقبت به خیری عنوان کرد.

 

 

وی در سخنان خود به خواندن سوره ملک در هر شب توصیه کرد.

 

بر اساس گزارش شبستان؛ روضه ایام فاطمیه، امسال از ۲۴ آذرماه آغاز و پس از ۲۵ شب، ۱۸ دی ماه به پایان رسید؛ ۵ شب آخر با حضور همسر و فرزندان شهید سلیمانی و وعاظ کشوری برگزار شد.

 

کد خبر 1135701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha