پویش اهدای خون به نیت شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه دارد

طاهریان با اشاره به اینکه پویش اهدای خون به نیت شهید حاج قاسم سلیمانی تا پایان دی ماه ادامه دارد گفت: چهار پایگاه اهدای خون در استان فعال هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «محسن طاهریان» در جمع خبرنگاران نیاز به خون را یک نیاز همیشگی دانست وگفت: ثواب این کار خداپسندانه در پیشگاه خداوند محفوظ است و انتظار می‌رود مردم در کار خیر اهدای خون مشارکت داشته باشند.

 

مدیرکل انتقال خون استان سمنان با اشاره به اینکه پویش اهدای خون به نیت شهید حاج قاسم سلیمانی تا پایان دی ماه ادامه دارد اظهار داشت: چهار پایگاه اهدای خون در شهرستان‌های گرمسار، سمنان، شاهرود و دامغان در استان سمنان فعال است و متقاضیان اهدای خون می‌توانند با مراجعه به این مراکز در نجات جان هم‌نوعان خود مشارکت کنند.

 

وی با بیان اینکه ساعت هشت صبح فعالیت پایگاه‌های اهدای خون در استان سمنان آغاز می‌شود و خون‌گیری از متقاضیان تا ساعت ۱۳ ادامه دارد اضافه کرد: خون اهدایی به افراد نیازمند در عمل‌های جراحی، درمان مجروحان تصادف، زایمان، برای بیماران تالاسمی و هموفیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

طاهریان تصریح کرد: افراد گروه سنی ۱۸ تا ۶۰ سال می‌توانند برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون در سراسر استان مراجعه کنند.

 

وی با تأکیدبراینکه اداره کل انتقال خون استان سمنان تضمین می‌دهد در فضای مربوط به اهدای خون در استان نکات بهداشتی و ایمنی رعایت می‌شود تا مردم نگرانی از بابت انتقال ویروس کرونا در این محیط نداشته باشند تصریح کرد: نوع آزمایش‌های به عمل آمده از خون‌های اهدایی شامل هپاتیت بی و سی، ایدز و بیماری‌های مقاربتی است.

کد خبر 1135735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha