ضرورت بهره گیری از ظرفیت طلاب و روحانیون در تبیین مساله انفال و مال امام زمان(عج)

به گفته آقاجانلو، روحانیت با بهره‌گیری از مفاهیم ارزشمند دینی در ارتباط با آموزش منابع طبیعی و آگاهی بخشیدن به اقشار مختلف مردم نقش سازنده ای را در جامعه ایفا می‌کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان به اقدامات فرهنگی انجام شده در استان زنجان به منظور ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست استان اشاره کرد و گفت: آسیب به طبیعت،  آسیب به زندگی است به طوری که همانطور مشاهده می کنید هر ساله با سیلاب هایی که اتفاق می افتد گاهاً منزلی از جا کنده و تخریب می شود که دلیل آن تجاوز به مسیر رودها که در واقع خانه آنها است، می باشد.

 

خلیل آقاجانلو  با اشاره به اهمیت توجه به انفال نقش مهم و سازنده روحانیون در حفاظت از عرصه‌ها را حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: منابع طبیعی باید در قالب ثروت عمومی حفظ شود و برای نسل‌های بعدی هم بماند که با توجه به اهمیت موضوع حفظ، احیاء، توسعه و بهره‌برداری اصولی از این منابع ارزشمند به عنوان اقدامی استراتژیک به جدیت دنبال می‌شود تا همه مردم از این منابع منتفع شوند.

 

وی با تاکید بر حفظ انفال و ترویج اقتصاد مقاومتی، گفت: توجه به حفظ انفال و همچنین آگاه‌سازی روستائیان در این رابطه بسیار حائز اهمیت است و مهندسان کشاورزی که در مواجهه مستقیم با این قشر هستند می‌توانند نقش تاثیرگذاری در این حوزه داشته باشند.

 

آقاجانلو تصریح ‌کرد: توجه به تعاليم اسلام در خصوص حفظ و حراست از منابع‌طبيعی و نعمت‌های خدادادی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

وی با اشاره به اینکه منابع‌طبیعی جزو انفال محسوب می‌شود، تصریح ‌کرد: با توجه به اهمیت موضوع و اینکه اداره انفال تشکیلاتی قوی می‌طلبد، به همین خاطر جلساتی در این خصوص در این اداره‌کل برگزار می‌شود تا افراد به اهمیت موضوع پی ببرند.

 

این مسئول با تاکید بر اینکه پرداختن به مسئله کشاورزی و منابع‌طبیعی امری اجتناب‌ناپذیر است، گفت: احادیث بسیاری در رابطه با چگونگی بهره‌برداری از منابع خدادادی نقل شده و رهنمودهای امام و رهبری نیز در این ارتباط روشنگر است.

 

وی ادامه داد: هدف ما مشارکت دادن مردم در حفاظت و نگهداری از منابع طبیعی است و  ایجاد تولید ثروت برای مردم است و هر قانونی باید در جهت منفعت عمومی مردم است.

 

این مسئول با تاکید بر صیانت مردم از مراتع در مقابل حریق، حضور روحانیون را در جمع منابع طبیعی فرصت مناسب و مغتنم دانست و خاطرنشان‌کرد: سعی داریم با فعال کردن گروه‌هایی با حضور طلاب به تبیین مساله انفال و مال امام زمان(عج)، توجه دادن روستاییان به سمت ضرورت لقمه حلال، ایجاد انگیزه برای ایجاد مناطق اقتصادی، همکاری اداره کل منابع طبیعی با هدف حفاظت و توسعه منابع طبیعی و ایجاد روحیه اقتصادی در روستاییان برای مشارکت در طرح های توانمندسازی محیط و مناطق زندگی اقدام کنیم.

 

وی رسالت روحانیت را در این بخش مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: روحانیت با بهره‌گیری از مفاهیم ارزشمند دینی در ارتباط با آموزش منابع طبیعی و آگاهی بخشیدن به اقشار مختلف مردم نقش سازنده ای را در جامعه ایفا می‌کنند.

کد خبر 1135759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha