ساخت ۱۰ زائرسرا با کمک خیران در آستانه مقدس بی بی زینب خاتون(س)

رئیس اوقاف و امور خیریه سربیشه با بیان اینکه ۱۰ زائراسرای جدید در آستانه مبارکه بی بی زینب خاتون (س) در مرحله احداث قرار دارد، گفت: هر شخصی که مبلغی را جهت احداث این سوئیت ها و زائرسراها هدیه کند اسمش به عنوان واقف درب همان سوئیت با کاشی کاری می شود.

«حسن عطایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: آستانه مبارکه بی بی زینب خاتون (س) یکی از مشهورترین بقاع متبرکه خراسان جنوبی بوده که به سبب کرامات زیاد و قرار گرفتن در منطقه ییلاقی و خوش آب و هوا هر ساله پذیرای هزاران زائر از نقاط مختلف استان و استان های دیگر است.

 

رئیس اوقاف و امور خیریه سربیشه در ادامه بیان کرد: بنا به شواهد تاریخی در آستانه مبارکه بی بی زینب خاتون، دختر امام موسی کاظم (ع) و خواهر گرامی امام رضا (ع) مدفون شده است که به دلیل قرار گیری در روستای کاهین شهرستان سربیشه در میان مردم استان خراسان جنوبی به مزار کاهی شناخته می‌شود.

 

وی ادامه داد: در این مکان مقدس مراسمات فرهنگی و مذهبی در ایام مختلفی برگزار می شود که با استقبال گسترده زائران همراه است و در این آستان از مبلغین اعزامی از سازمان اوقاف و مبلغین بومی جهت مراسمات و طرح های مختلف از جمله طرح های آرامش بهاری، ضیافت الهی، نشاط معنوی، دهه کرامت، نشاط معنوی، بصیرت عاشورایی، دهه وقف، سوگواره یاس نبوی و ... برگزار می شود.

 

عطایی با بیان اینکه 10 زائراسرای جدید در آستانه مبارکه بی بی زینب خاتون (س) در مرحله احداث قرار دارد، افزود: شبستان این آستانه نیز به متراژ یک هزار متر در حال ساخت قرار دارد.

 

رئیس اوقاف و امور خیریه سربیشه در خصوص هزینه ساخت هر سوئیت در این مکان مقدس گفت: هزینه سوئیت های کوچک ۳۰ میلیون تومان و سوئیت های بزرگ ۴۰ میلیون تومان است و هر شخصی که مبلغی را جهت احداث این سوئیت ها و زائرسراها هدیه کند اسمش به عنوان واقف جلوی درب همان سوئیت با کاشی کار خواهد شد.

 

وی در ادامه بیان کرد: با مراجعه به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سربیشه و آستانه‌ مبارکه بی بی زینب خاتون (س) و تنظیم کردن وقفنامه می توانند در این امر خیر شریک شوند.

 

عطایی عنوان داشت: از طریق تبلیغات گسترده در فضای مجازی و قرار دادن وقف نامه ها و تصاویر واقفین در حین تنظیم کردن وقفنامه ها به دنبال تشویق و ترغیب دیگران به سمت این کار مهم و ماندگار هستیم.

 

 

کد خبر 1135783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha