جوشیدن چشمه‌های حکمت در قلب انسان با چهل روز خالص بودن برای رضای خدا

امام جمعه موقت تهران گفت: اگر کسی چهل روز خود را برای رضای خدا خالص کند چشمه‌های حکمت از دل او می‌جوشد و بر زبان او جاری می شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در حوزه علمیه امام خمینی به سخنرانی پرداخته و گفت: حضرت زهرا(س) قرآن ناطق است. وی افزود: قرآن آیات رحمت، توبه، اخلاقی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، عرفانی وعملی دارد، حضرت زهرا(س) با جامعیتی که در ابعاد مختلف داشتند گویا خود قرآن شریف بودند.

 

امام جمعه موقت تهران با استناد به آیاتی از قرآن کریم، عنوان کرد:‌ خداوند متعال در قرآن می‌فرماید من غفور هستم توبه کنید و از گناه برگردید، زمانی که بخشیده و پاک شوید همواره با شما خواهم بود که گمراه نشوید.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی ادامه داد: خداوند می‌فرماید همانگونه که رحمت من جاذبه دارد عذاب من هم دردناک است پس به رحمت من امیدوار باشید و از عذاب من بترسید و از گناه دوری کنید.

تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه امید و ترس از خدا سازنده است، اظهار کرد: برای پرهیز از گناه از عذاب الهی بترسیم به رحمت او امید داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) رحمت و خیر کثیر خداوند به عالم بودند، ابراز کرد: خداوند به هر کس بخواهد حکمت می‌دهد، برکت حضرت زهرا(س) در این است که نسل او انقراض ندارد امروز شاهدیم از فرزندان ایشان در همه جای عالم وجود دارند، با اینکه بیشترین شهدا را در راه خدا تقدیم کرده است.

امام جمعه موقت تهران افزود: اکثر فرزندان حضرت زهرا(س) افراد صاحب حکمت بودند. حکمت ابعادی دارد، انسان حکیم در دین خود استوار است و طوفان تبلیغاتی دشمنان و شیاطین در او اثر نمی گذارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با استناد به فرمایشی از آیت الله بهجت، گفت: ایشان می فرمودند در آخرالزمان دعای غریق را زیاد بخوانید که از گمراهی‌های آخرالزمان در امان باشید.

تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) بیان کرد: اگر کسی چهل روز خود را برای رضای خدا خالص کند چشمه‌های حکمت از دل او می‌جوشد و بر زبان او جاری می شود. سخنان او نورانی و عامل هدایت مردم به سوی خداوند می شود.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) در برخورد با همسر و فرزندان خود بسیار مهربان و مشفق بودند و محبت توأم با دلسوزی داشتند. ایشان چشمه جوشان مهربانی و عاطفه نسبت به همسر و فرزندان خود بودند.

 

کد خبر 1135818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha