جشنواره فرهنگی هنری نماز در ملکان برگزار می شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملکان به تبیین برنامه های مناسبتی دی ماه سرنوشت ساز پرداخت و از برگزاری جشنواره فرهنگی هنری نماز در این شهرستان خبر داد.

«یوسف عبدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، از برگزاری اولین دوره جشنواره فرهنگی  و هنری نماز در ملکان خبر داد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملکان با اعلام این خبر افزود: اولین جشنواره نماز در رشته های نقاشی، نقاشی دیجیتال، پوستر و طراحی، شعر داستان و دلنوشته، دکلمه، روایت، نشریه، اینفو گرافیک،خلاقیت، بروشور، تولید فیلم، انیمیشن و موشن گرافیک برگزار می شود.

عبدی آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره را 25 اسفند ماه سال جاری عنوان کرد و افزود: پس از بررسی آثار به 14 نفر جوایز نفیس اهدا می شود.

وی ادامه داد: این جشنواره به همت کانون فرهنگی و هنری باب الحوائج ملکان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و  کانون بسیج هنرمندان این شهرستان برگزار می شود که عموم علاقه مندان می توانند در آن شرکت و آثار خود را از طریق پیام رسان های سروش، شاد، بله، واتساب و تلگرام به شماره09370584120   ارسال کنند و همچنین شرکت کنندگان می توانند آثار خود را به صورت حضوری به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملکان تحویل دهند.

عبدی همچنین با بیان اینکه اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و برگزاری مسابقات و ویژه برنامه های مناسبتی نقش مهمی در تبیین اهداف این مناسبت ها دارد، یادآور شد: برگزاری ورکشاب و نشست تخصصی خوشنویسی به مناسبت حماسه 9 دی و سالروز شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی با حضور اساتید مطرح کشوری استاد صفر گالشی و  استاد شهرام روحی از جمله برنامه هایی بود که با استقبال گسترده خوشنویسان فعال شهرستان های همجوار مراغه، بناب، آذرشهر، میاندواب و نقده در مجتمع فرهنگی و هنری ملکان برگزار شد.

وی با بیان اینکه این برنامه با همت انجمن خوشنویسان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و بسیج هنرمندان ملکان اجرا شد، گفت: در  این برنامه بخش هایی از احادیث امامان معصوم (ع)و فرمایشات گهربار مقام معظم رهبری در خصوص  ایثار و شهادت، حماسه 9 دی، بصیرت افزایی و قسمت های از وصیت نامه سردار دلها کتابت شد، تا هنرمندان عشق و علاقه خود را نسبت به شهدا و انقلاب اسلامی با زبان هنر بیان کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملکان همچنین از افتتاح نمایشگاه طراح های گرافیکی ابراهیم معصومی با موضوع مروری بر آثار هنری وبلاگ فرهنگی افسران جوان خبر داد و گفت: این نمایشگاه به مناسبت حماسه 9 دی و دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مجتمع فرهنگی و هنری ملکان تا 21 دی ماه در نگارخانه فرهنگ دایره و میزبان حضور علاقه مندان به آثار هنری ی باشد.

 

 

کد خبر 1135834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha