افتتاح کتابخانه کانون عاشقان ولایت روستای قوریجان ملکان

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی ملکان از افتتاح کتابخانه کانون فرهنگی هنری عاشقان ولایت مسجد جامع روستای قوریجان از توابع بخش مرکزی ملکان به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد خبر داد.

«یوسف عبدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه شعبان و همچنین مناسبت های بسیار مثبت و تاثیرگذار ماه بهمن از جمله روز درختکاری و سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، از افتتاح کتابخانه کانون عاشقان ولایت روستای قوریجان خبر داد.

 

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی ملکان در ادامه افزود: توسعه و ترویج مسائل مذهبی، فرهنگی و هنری همیشه مورد تاکید مقام معظم رهبری  بوده است که کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز در این راستا و با محور قراردادن فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب فعالیت می کنند.

وی از آغاز فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان ملکان از سال ۱۳۸۶ خبر داد وافزود: در حال حاضر ۵۷ کانون فرهنگی وهنری مسجدی در این شهرستان مشغول فعالیت می باشند که ۴۶ کانون در روستاها و ۱۱ کانون نیز در سطح شهرهای این شهرستان فعال هستند.

عبدی با بیان اینکه تعداد سه کانون به صورت تخصصی در حوزه های مهدویت، کتابخانه ای و نرم افزار کار می کنند، اظهار کرد: همچنین ۲۵ کانون فرهنگی هنری شهری و روستایی نیز به بخش کتابخانه و ارائه خدمات در این راستا تجهیز شده اند.

وی افزود: همچنین تعدادی از این کانون ها نیز به لحاظ فعالیت خوب طی سالهای گذشته مقام های کشوری و استانی را کسب نموده اند.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی ملکان در ادامه با اشاره به طرح توزیع و کاشت نهاد در اسفند ماه به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد و به یاد شهدا، خاطرنشان کرد: در مراسم افتتاح کتابخانه کانون فرهنگی هنری عاشقان ولایت مسجد جامع قوریجان، ۸ اصله نهال به یاد شهدای این روستا در محوطه مسجد کاشته شد.

 

 عبدی همچنین از سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آخر این هفته به ملکان خبر داد و گفت: شرکت و سخنرانی در همایش هنرمندان و کلنگ زنی و افتتاح چند طرح فرهنگی و هنری در شهرهای ملکان و لیلان و بازدید از فاز دوم مجتمع فرهنگی و هنری ملکان و چند کارگاه هنری از جمله برنامه های این سفر می باشد

کد خبر 1156142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha