دشمن اصل اسلام را نشانه رفته است

حجت الاسلام حق گو با تاکید براینکه دشمن در مقوله انقلاب اسلامی اصل اسلام رانشانه رفته، گفت: دشمنان متاسفانه با استفاده از تربیت افراد غرب زده بومی و روی کار آوردن آن ها، ساختارهای فرهنگی و اقتصادی ممالک را در راستای خواسته های خود دچار تغییر می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري شبستان از ساري، حجت الاسلام والمسلمین «حسن حق گو» امروز(۱۹دی) در نشستی با عنوان «سلبریتی ها و تحولات فرهنگی و جنسیتی» در جمع طلاب مدرسه امام حسین(علیه السلام) چالوس که در سامانه سیما بر گزار شد، بیان کرد: سلبریتی، ابزار سلطه استعمارگران در جهت تأمین منابع و منافع آن ها در کشورها است، کشورهای استعمارگر در گذشته برای رسیدن به منافع خویش، لشکرکشی هایی با شعار آبادانی و نجات کشور ها از توحش و اعطای تمدن انجام می دادند، که به تاراج منابع و مصارف آن کشورها منجر می شد و بعد از آن چون لشکرکشی ها هزینه بردار بود، استعمارگران با استفاده از تربیت افراد غرب زده بومی و روی کار آوردن آن ها، ساختارهای فرهنگی و اقتصادی ممالک را در راستای خواسته های خود، دچار تغییر و تحول کردند، نمونه بارز آن آتاتورک در ترکیه و رضاخان در ایران است.


استاد حوزه با اشاره به مبنای شکل گیری روابط اجتماعی افراد جامعه براساس نیازهای آنان تصریح کرد: نیاز انسان به تایید و احترام اجتماعی، ارزش ها، هنجارها و سبک زندگی را برای او تعیین می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حق گو، با اشاره به خطبه 229 نهج البلاغه و با تأکید بر نقش سلبریتی ها در تغییر ارزش های اجتماعی تصریح کرد: سلبریتی ها همان چهره های ورزشی، هنری، سیاسی و ... اند که رسانه ها و سایر افراد، بر شهرت روزافزون آن ها می افزایند و چون در دسترس عامه افراد جامعه هستند، نفوذ زیادی در رفتارهای اجتماعی جوامع و تغییر ارزش های حاکم بر آن دارند.

 

وی ضمن تعریف هویت جنسیتی، با تأکید بر تأثیر نگرش و ادارک افراد نسبت به جنسیت خویش بر فعالیت های اجتماعی و با اشاره به نقش زنان در تحول این مسئله اظهار کرد: استعمارگران با استفاده از برزخ جنسیتی که برای زنان ایران، از طریق ظرفیت تولیدگری سلبریتی ها، در هنجارهای اجتماعی ایجاد کردند، به منافع خویش دست می یابند، اسلام رکن استحکام بخشیدن خانواده را در نقش های زن و مرد در جایگاه های مخصوص به خود آن ها می داند که استعمارگران بر تضعیف این هویت اقدام می کند.

کد خبر 1135844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha