حماسه ۱۹ دی استان البرز با تقدیم ۵۵۰ شهید در عملیات کربلای پنج پیوند خورده است

استان البرز ۵۵۰ شهید در عملیات کربلای پنج تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و یکی از دلائل اهمیت این عملیات همین موضوع است از این رو حفظ و خاطره شهیدان این عملیات اهمیت ویژه ای دارد.

خبرگزاری شبستان - البرز: استان البرز با محوریت شهر کرج را به عنوان سرزمین فرماندهان لشکر ۱۰ سیدالشهداء می شناسند آنچنان که در میان شهداء والامقام کربلای پنج دوران دفاع مقدس نام شهدائی همچون شهید داود آجرلو، شهید محمدرضا کیانپور، شهید چبردار و ... قرار دارد. 

 

استان البرز ۵۵۰ شهید در عملیان کربلای پنج تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و یکی از دلائل اهمیت این عملیات همین موضوع است از این رو حفظ و خاطره شهیدان این عملیات اهمیت ویژه ای دارد. 

 

به منظور گرامیداشت عملیات کربلا پنج، اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز ۱۹ دی ماه به مناسبت دهه بصیرت و همزمان با شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها با همراهی و هکاری دیگر دستگاه های اجرایی استان البرز ویژه برنامه متنوعی را در امامزاده محمد(ع) کرج برپا کرد.

 

در این رابطه « سلیمان رستمیان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: یاد و خاطره شهداء کربلا پنج همواره در اذهان عمومی مردم ایران باقی است چرا که آنانان با فدا ساختن جان خود در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اهتمام داشتند. 

 

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان البرز افزود: ساماندهی و سازماندهی لشکر ۱۰ سیدالشهداء با اهتمام شهداء والامقامی مانند شهید احمد آجرلو، شهید کیانپور، شهیدان فلاح نژاد و ... رقم خورد. 

 

وی افزود: عملیات کربلا پنج در ۱۹ دی ماه سال ۶۵ با رمز یا « یا زهرا (س) » انجام شد و طی این عملیات استراتژی مهم منطقه شلمچه و شرق بصره به شکست سنگین نیروهای بعثی عراق منجر شد. 

 

وی اظهار کرد: ۱۹ دی ماه در تقویم کلی کشورمان یادآور حماسه آفرینی فرماندهای برجسته لشکر ۱۰ سیدالشهداء است، آنان که با جان بازی خود توانستند روند جنگ تحمیلی را تغییر دهند.

 

رستمیان خاطرنشان کرد: به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهداء دوران دفاع مقدس در عملیات کربلا پنج، آئین بزرگداشتی با حضور جمعی از مسئولان و ایثارگران استان در امامزاده محمد(ع) کرج پنجشنبه ۱۸ دی ماه برگزار شد

 

 

قرابت معنادار رمز عملیات کربلای پنج با حضرت زهرا(س)

 

« حسین امیدیان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت به ویژه در میان نسل امروز گفت: بیان وقاع و رویدادهای دوران دفاع مقدس در تبیین فرهنگ ایثار و شهادت موثر است.

 

دبیر قرارگاه خاتم الانبیاء استان البرز افزود: توجه دادن به عملیات های متعدد اجرایی در طول دوران دفاع مقدس، به نوبه خود می تواند برای نسل امروز در جهت الگوسازی موثر تلقی شود.

 

وی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که مخاطب اصلی آن جوانان هستند جایگاه ویژه ای دارد. 

 

امیدیان اظهار کرد: عملیات کربلای پنج از جمله عملیات های شاخص و ممتازی بود که بسیاری از فرماندهای لشکر ۱۰ سیدالشهداء از استان البرز به فیض شهادت نائل آمدند و بسیاری نیز مفعودلاثر شدند.

 

دبیر قرارگاه خاتم الانبیاء استان البرز خاطرنشان کرد: یکی از اسرار خاصی عملیات کربلای پنج، قرابت معناداری است که در رمز عملیات با عنوان نام « یا زهرا(س)» نهفته است.

 

دبیرستان شهیدستان نماد فرهنگی شهر کرج در عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

 

« علیرضا عباسی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در رابطه با عملیات کربلای پنج و اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: استان البرز به ویژه شهر کرج در جریان دوران دفاع مقدس و شهداء آن دوران اهمیت ویژه ای دارد.

 

نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: در جریان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برپایی آئین های بزرگداشت مانند گرامیداشت ۱۹ دی به عنوان سالروز عملیات کربلا پنج و تبیین وقایع عملیات اجرایی با اهتمام لشکر ۱۰ سیدالشهداء زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت میان نسل جدید امروز است.

 

عباسی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از نمادهای فرهنگی با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت در کرج ، دبیرستان شهیدستان است که در طول دوران دفاع مقدس شاهد موشک باران و شهادت جمع کثیری از دانش آموزان در این مدرسه بودیم از این رو می تواند یک نماد هویتی در عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلقی شود.

 

به واقع می توان گفت، حماسه ۱۹ دی استان البرز طی عملیات کربلا پنج و تقدیم ۵۵۰ شهید دوران دفاع مقدس رقم خورد و امروز مردم استان البرز با هویتی پیوند خورده با فرهنگ ایثار و شهادت روبه رو هستند. 

 

 

کد خبر 1135857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha