وکلای جوان  در احقاق حق و دفاع از حقوق مردم تلاش ویژه داشته باشند

پرتوی با بیان اینکه دفاع از عدالت مهم ترین شاخصه شغل وکلات است، افزود: وکلای جوان تلاش کنند در احقاق حق و دفاع از حقوق مردم تلاش ویژه داشته باشند.

«سعید پرتوی» امروز در مراسم تحلیف کارآموزان ۹۹ مرکز وکلاء قوه قضائیه استان لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: امروز در مراسم تحلیف کارآموزان وکالت مرکز وکلا قوه قضاییه استان لرستان تعداد ۶۵ نفر از پذیرفته شدگان آزمون وکالت در سال ۹۹ که موفق به نمره علمی بالاتر از سایر داوطلبان شدن و پس از طی نمودن مراحل گزینش و همچنین مصاحبه شفاهی امروز موفق به اخذ دفترچه وکالت شدند.

 

وی افزود: این کار آموزان از امروز به عنوان وکیل پایه دو محسوب شده بایستی ۱۸ ماه به صورت کارآموزی در محاکم کیفری حقوقی و و دادگاه های خانواده مراحل آموزش و بگذرانند.

 

مسئول روابط عمومی مرکز وکلای قوه قضائیه استان لرستان  افزود: در این مدت کارآموزی می ‌توانند تحت نظر وکیل سرپرست خود پرونده گرفته و در محاکم به عنوان وکیل مدافع از موکلین خود دفاع کنند.

 

وی افزود: با توجه به ماده ۱۸۷ مرکز وکلا قوه قضاییه هرسال با برگزاری آزمون اقدام به پذیرش تعدادی از کسانی که دارای مدرک کارشناسی رشته حقوق قضایی یا بالاتر در این رشته هستند می نماید.

 

پرتوی ادامه داد: این طرح هم در رشد آمار اشتغال و هم تقویت توانمندی وکلای جوان و ورود آنان به بازار کار و عرصه دفاع از عدالت می شود.

 

وی ادامه داد: لازم به ذکر است که در سنوات گذشته داوطلبان آزمون وکالت می‌بایست جهت شرکت در آزمون به تهران عزیمت کنند که با تلاش های ریاست محترم وقت مرکز دکتر بهادری جهرمی این امر به عهده استانها واگذار شد .

 

پرتوی افزود: برگزاری آزمون در استان هم در پیشگیری از اطاله وقت و دغدغه داوطلبان موثر بوده است.

 

وی با اشاره به شرایط ناشی از بیماری کرونا در جامعه، افزود: برگزاری آزمون ها در استان نقش مهمی در  جلوگیری از مسائل مبتلا به بیماری کرونا را داشته است.

 

مسئول روابط عمومی مرکز وکلای قوه قضائیه استان لرستان در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای کلیه کارآموزان وکالت، افزود:  امیدوارم وکلای جوان  در احقاق حق و دفاع از حقوق مردم تلاش ویژه داشته باشند.

 

مراسم تحلیف کارآموزان وکالت کانون وکلای استان لرستان با قرائت سوگند نامه به پایان رسید تا بدین ترتیب کارآموزان وکالت با انجام تشریفات لازم و قرائت سوگندنامه وارد جرگه وکالت شوند.

کد خبر 1135858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha