ساماندهی معتادان از اولویت‌های مهم عرصه مبارزه با موادمخدر است

زارعی با اشاره به اینکه ساماندهی معتادان از اولویت‌های مهم در امر مبارزه با موادمخدر است، گفت: دولت به تنهایی قادر به سامان‌دهی و بهبود معتادان نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «نسرین زارعی»، امروز (کشنبه ۱۹ دی) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان با بیان اینکه ساماندهی معتادان از اولویت‌های مهم در امر مبارزه با موادمخدر است، گفت: باتوجه به سیاست های کلی کشور تلاش براین است که سامان‌دهی به صورت کامل انجام شود.

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان جهرم، افزود: در فرآیند درمان معتادین متجاهر ، توجه به ارائه آموزش های مهارتی در مراکز درمانی برای تسهیل در جامعه پذیری بهبودیافتگان اعتیاد، لازم و ضروری است.

 

وی  با اشاره به اینکه دولت به تنهایی قادر به سامان‌دهی و بهبود معتادان نیست، تاکید کرد: رویکرد اجتماعی در این حوزه بسیار مهم است؛ لذا باید از خیرین دراین خصوص کمک خواست  ورود کنند و زمینه را باید برای فعالیت آنان فراهم کرد.

 

زارعی ابراز داشت: بر اساس ابلاغ ستاد مبارزه با مواد مخدر و دستور ویژه استاندار فارس طرح ساماندهی معتادان متجاهر از ابتدای دی ماه به صورت ویژه در حال اجرا است که باید تمامی دستگاه‌های مرتبط با برنامه و هدف‌های مشخص شده، پای کار باشند.

 

وی اضافه کرد: برای اولین بار با تمهیدات انجام شده ساماندهی معتادان در تمامی شهرستان‌های استان با استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها از جمله بهزیستی و شهرداری ها با نظارت فرمانداری‌ها انجام خواهد گرفت که وظایف هریک از اعضا ابلاغ می کند.

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان جهرم از دانشگاه علوم پزشکی خواست تا تمهیدات لازم برای بازدید اعضای شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر از مرکز «DIC»فراهم کند.

کد خبر 1135863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha