سال های اخیر دوران تحول مرکز وکلای قوه قضائیه است

دیرکوند با بیان اینکه وکلای مرکز وکلای قوه قضائیه لرستان در مزر یک هزار نفر هستند، گفت: سال های ۹۷ تا ۱۴۰۰ دوره تحول مرکز وکلای قوه قضایئه هستند.

« جبار دیرکوند» امروز در مراسم تحلیف کارآموزان ۹۹ مرکز وکلاء قوه قضائیه استان لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: درمراسم تحلیف کارآموزان سال ۹۹ ،تعداد ۶۴ نفر که قبول‌شده‌ی سال ۹۹ هستند و مراحل مصاحبه  روبه‌سلامت گذرانده اندبه عنوان کارآموز وکالت کار خود را آغاز می کنند.

 

وی با بیان اینکه  کارآموزانی شامل یک  دوره ۱۸ ماهه است، افزود: در این مدت کارآموزان برای ورود به عرصه دفاع از عدالت آماده می شوند.

 

دبیرهیئت مدیره مرکز وکلای قوه قضائیه استان لرستان ادامه داد: با توجه به این‌که کارآموزان بایستی با مرکز وکلا و چگونگی شکل‌گیری و چارت سازمانی آشنایی داشته باشند در طول مدت کارآموزی دوره های آموزشی مختلف برای کارآموزان برگزار می شود.

 

وی با اشاره به تاریخچه مرکز وکلای قوه قضائیه استان لرستان، افزود: مرکز وکلا از سال ۱۳۷۹ رسماً به‌عنوان ماده ۱۸۷ آغاز به کار کرد و قریب به 21‌سال از عمر این مرکز می‌گذرد.

 

دیرکوند افزود: مرکز وکلای قوه قضائیه دارای ۶۰ هزار عضو در سراسر کشور هست و مرکز وکلای استان لرستان هم  هم اکنون چهارمین دوره هیئت‌مدیره رو سپری می‌کند.

 

وی خاطرنشان کرد: مرکز وکلای قوه قضائیه استان لرستان دارای نزدیک به ۷۰۰ وکیل هست که هرساله جمعیتی از وکلای جوان به این آمار افزوده می شود.

 

دیرکوند بیان کرد: در سال 898 تعداد 87 وکیل جوان، در سال 99تعداد 64 نفر و در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۴۳ وکیل جوان به جمعیت وکلای استان لرستان افزوده شده است.

 

دبیرهیئت مدیره مرکز وکلای قوه قضائیه استان لرستان  سال های 97 تا 1400 را دوره تحول مرکز وکلای قوه قضایئه  نامید و اظهار داشت:  با تلاش‌هایی که در دوره آقای بهادری جهرمی انجام شد یعنی از سال ۹۷ تا ۱۴۰۰ که دوره تحول مرکز نام‌گذاری شده در استان لرستان آمار وکلا به مرز ۱ هزار نفر نزدیک می‌شود.

 

دیرکوند در ادامه بیان کرد: دوره کارآموزی ۱۸ ماه است و کار آموزان در این مدت باید تحت نظارت وکیل سرپرست کار نمایید.

 

وی ادامه داد: در طول دوره کار آموزی وکلای جوان تحت سرپرست وکلای کاردان قرار می گیرند و از تجربیات وکلای قدیمی بهره مند می شوند.

 

دیرکوند ادامه داد: کارآموزان باید مطالبه‌گر باشند و از وکیل سرپرست خود بخواهند در زمینه‌های مختلف، چه در زمینه تنظیم لوایح، طرح دعوا ،تنظیم دادخواست،  استفاده کنند.

 

وی افزود: همچنین لازم است کارآموزان وکالت در دفاتر وکلای سرپرست حضور یابید و از این فرصت برای یادگیری بهتر و تقویت توانمندی و تجارب بهره گبرند.

 

دیرکوند با بیان اینکه دوره کارآموزی کارگاه آموزشی است، خاطرنشان کرد: در این دوره همچنین برای کارآفرینان دوره های آموزشی شامل گزارش‌نویسی، حضور در محاکم، برگزاری سمینار،همچنین دوره‌های آموزشی به شکل مجازی و حضوری برگزار می شود و در نهایت آزمون اختبار کتبی و شفاهی از کارآموزان به عمل می آید.

 

وی ادامه داد: کار آموزان باید تلاش کنند از این فرصت بهره گیرند و  عیار خود را نسبت‌به دیگر وکلا با مطالعه و به‌روز شدن بالا ببرند.

 

دبیرهیئت مدیره مرکز وکلای قوه قضائیه استان لرستان همچنین با بیان اینکه از دیگر شاخص های مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد، بحث تخلف است، افزود: کارآموزان در نحوه پوشش؛  گفتار،  شرکت در مراسم و تمام زندگی بایستی الگو باشند.

 

دیرکوند افزود: رفتار خلاف شأن وکلا، فرار مالیاتی، عدم پاسخ‌گویی به موکل،تعهد به‌شرط نتیجه، عدم اعتراض به آراء صادره در محاکم از بیشترین موارد تخلف وکلای در سال های اخیر بوده است که انتظار داریم کارآموزان وکالت با شناسایی نقاط ضعف و قوت خود از همین ابتدای کار به شکلی مشخص و با آگاهی نسبت‌به تخلفات وکالت  خود را شروع کنید.

کد خبر 1135876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha