سرمایه گذاری برای تعالی جایگاه بانوان در پرورش نسلی قدرتمند اثرگذار است

علیخانی گفت: رهبری گرایش ها را بانوان بر عهده دارند بنابراین هر گونه سرمایه گذاری برای تعالی جایگاه بانوان اثرات بسزایی را در پرورش نسل قدرتمند در جامعه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «کبری علیخانی» در نشست با مشاوران امور بانوان دستگاه های اجرایی استان که امروز (یکشنبه ۱۹ دی) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: ما بانوان باید جایگاه، شأن و کرامت خود را باور کنیم تا بتوانیم برای دیگران کاری انجام دهیم و شما مشاوران  امور بانوان در دستگاه های اجرایی از نزدیک با مسائل و مشکلات بانوان شاغل در ارتباط هستید.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین ادامه داد: این بانوان هستند که جامعه را مدیریت می کنند و این دیدگاهی است که امام (ره)، مقام معظم رهبری و دین به ما منتقل می کنند.

 

وی عنوان کرد: از مهمترین راه ها برای تغییر باورها و نگرش ها تغییر گرایش ها است و قدرت و پتانسیلی که گرایش ها، عواطف و احساسات دارند، بسیار بالاست و رهبری گرایش ها را بانوان بر عهده دارند بنابراین هر گونه سرمایه گذاری برای تعالی جایگاه بانوان اثرات بسزایی را در پرورش نسل قدرتمند در جامعه خواهد داشت.

 

علیخانی اعلام کرد: در سال های گذشته جایگاه بانوان آنگونه که باید در نظر گرفته نشده است که در این مسئله از طرفی نیاز به یکسری قوانین است و همچنین یکسری قوانین هم داریم که باید به درستی اجرا شود برای نمونه با وجود قوانین بانوان شاغل برای فرزندآوری دغدغه دارند.

 

وی تأکید کرد: یک بانوی شاغل علاوه بر دغدغه همسری و مادری باید یکسری وظایف که سازمان بر عهده او گذاشته است را انجام دهد و در واقع باید در ۲ جبهه خانه و محل کار فعالیت داشته باشد بنابراین نیازمند حمایت های دولتی و قانونی است.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین تصریح کرد: ان شاالله مشاوران امور بانوان دستگاه های اجرایی جایگاه خود را درک کرده و به جایگاه واقعی خود برگردند و مدیران کل آنها را به عنوان مشاور امین و زبده قبول داشته باشد.

 

وی اظهار کرد: این کافی نیست که در روز زن از بانوان تقدیر شود و مشکلات پابرجا باشد بلکه باید فکر اساسی شود و لازم است گروه مجازی با حضور مشاوران امور بانوان دستگاه های اجرایی تشکیل شود و در این گروه دغدغه ها و راهکارها مطرح شود.

 

علیخانی با اشاره به بحران جمعیت در کشور گفت: از سال ۹۳ بحرانی بودن بحث جمعیت ایران با سخنرانی مقام معظم رهبری مطرح شد و قانون جمعیت هم به همه دستگاه های احرایی ابلاغ شده است ولازم است مشاوران امور بانوان در دستگاه های اجرایی روی شفاف سازی و ارائه راهکار برای این قضییه مهم فعالیت داشته باشند.

 

گفتنی است در ابتدای این جلسه در خصوص اجرای برنامه های مختلفی نظیر دیدار با خانواده شهدا، برگزاری مسابقه کتابخوانی، برگزاری جشنواره غذاهای سنتی، برگزاری نشست های تخصصی در حوزه زنان و خانواده، برگزاری مسابقات ورزشی، فضاسازی شهری، اعزام کاروان سلامت به مناطق محروم، برگزاری نمایشگاه توانمندی های بانوان و غیره توسط دستگاه های اجرایی و به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) تأکید شد.

 

کد خبر 1135895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha