تالار مرکزی رشت ویترین فعالیت‌‌های فرهنگی و هنری است

ثقتی با اعلام اینکه تالار مرکزی شهر رشت فردا با یک رویداد سینمایی به صورت رسمی بهره بردایر شده و در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد گفت: این تالار ویترین فعالیت‌‌های فرهنگی و هنری شهر رشت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «رضا ثقتی» امروز (یکشنبه، 19 دی) در جریان بازدید استاندار گیلان از تالار مرکزی رشت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روند ساخت تالار مرکزی شهر رشت به عنوان بزرگترین تالار شمال کشور از سال 86 شروع شد و کار آن در سال 96 به پایان رسیده و توسط رئیس جمهور وقت افتتاح شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه به دلایل حقوقی، عدم رفع برخی نواقص، شیوع ویروس کرونا و بحث‌های مالکیتی بازگشایی تالار مرکزی به تاخیر افتاد تصریح کرد: با نگاه مثبت استاندار گیلان و تاکیدشان بر بهره‌برداری از تالار مرکزی شهر رشت جلساتی را با وزیر ارشاد برگزار کردیم و برای رفع نواقص تالار به شکل اساسی و ریشه‌ای دو سال فرصت گرفتیم.

 

ثقتی هزینه‌های نگهداری تالار مرکزی شهر را قابل توجه ذکر کرد و با اشاره به اینکه در این مورد هم با سازمان برنامه و بودجه کشور و استانداری گیلان رایزنی و مشکل حل شد اضافه کرد: با شهرداری رشت هم که زمین را در اختیار پروژه تالار مرکزی قرار داده بود به یک نگاه تعاملی رسیدیم تا بتوانیم این فضا را به ویترین فعالیت‌های مشترک دو مجموعه تبدیل کنیم.

 

وی بهره‌بردار اصلی تالار مرکزی شهر رشت را اداره کل ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد و بیان داشت: با همیت و مشارکت تمام سازمان‌ها و نهاده از جمله شهرداری و استانداری گیلان قصد داریم روند آغاز فعالیت‌های فرهنگی و هنری را در تالار مرکزی شهر رشت بسترسازی کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان ضمن اعلام این خبر که تالار مرکزی شهر رشت فردا با یک رویداد سینمایی به صورت رسمی وارد چرخه استفاده اهالی فرهنگ و هنر قرار می‌گیرد اذعان کرد: تالار مرکزی دارای چهار سالن بزرگ است که همه آنها در نوع خود صاحب ویژگی‌های منحصر به فردی در سطح کشور هستند. 

 

ثقتی نام گرفتن شهر رشت به عنوان قطب فعالیت‌های فرهنگی و هنری به جهت بازگشایی تالار مرکزی را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: معاون توسعه و منابع انسانی وزارت ارشاد به زودی به گیلان با هدف رسیدگی به نواقص تالار مرکزی شهر رشت سفر می‌کند و نیازهای تالار مرکزی را برای اختصاص بودجه و اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه و وزارت ارشاد مطرح خواهیم کرد.

 

وی با اشاره به اینکه برخی از نواقص موجود در تالار مرکزی در امر خدمات‌دهی آن به اهالی فرهنگ و هنر و مردم خللی وارد نمی‌کند افزود: در حین کار حتما نواقص تالار برطرف می‌شوند زیرا اعتقاد داریم با این هزینه عظیمی که در اینجا صرف شده حتی اگر یک روز تالار بسته باشد خسارت‌های زیادی به بیت‌المال وارد می‌شود و به اعتماد مردم ضربه وارد می‌کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان اینکه رفع نواقص تالار به 25 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد یادآور شد: اگر بتوانیم حتی یک روز زودتر مقدمات بازگشایی تالار مرکزی شهر رشت را فراهم کنیم نشاط و پویایی خوبی به مردم و البته اهالی فرهنگ و هنر تزریق می‌شود بنابراین در حوزه منافع مردم با کسی تعارف نداریم.

 

ثقتی در پاسخ به این پرسش که هزینه نگهداری تالار مرکزی شهر رشت چقدر است و چه تمهیداتی برای تامین منابع آن انجام شده است هم خاطرنشان کرد: هزینه نگهداری تالار ماهانه حدود 300 میلیون تومان است که با مساعدت و حمایت‌های استانداری گیلان و سازمان برنامه و بودجه هزینه نگهداری تالار مرکزی تا آخر سال پرداخت شد.

 

کد خبر 1135906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha