منتقدان در اظهارات و بیانات خود انصاف را مدنظر قرار دهند

موحدیان با قدردانی از حضور پرشور شهروندان مشهدی در مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر شهدا، گفت: امیدواریم همه ما و به‌ ویژه منتقدان در اظهارات و بیانات خود، انصاف را مدنظر قرار داده و براساس آن گام برداریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حسن موحدیان» امروز(۱۹ دی) در بیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد ضمن تقدیر و تشکر از ابتکار و درایت مدیریت شهری و شورای ششم برای برنامه‌ریزی و سیاستگذاری تدفین شهدا گمنام در «میدان شهدا»، اظهارکرد: میدان شهدا برای شهروندان مشهدی، یادآور خاطرات انقلابی و مبارزات مجاهدانه است و با دفن ۳ شهید گمنام، این میدان به معنای واقعی، «میدان شهدا» شد.

 

رئیس شورای شهر مشهد افزود: به برکت شهدا، ظرفیت فرهنگی و معنوی عظیم دیگری به نام «مقبره‌الشهداء» به میدان شهدا افزوده شد تا میعادگاه دلدادگان و امت ولایی باشد.

 

موحدیان در ادامه با قدردانی از حضور پرشور شهروندان مشهدی در مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر شهدا، گفت: امیدواریم همه ما و به‌ ویژه منتقدان در اظهارات و بیانات خود، انصاف را مدنظر قرار داده و براساس آن گام برداریم.

 

وی اشاره به سالروز غرق شدن کشتی سانچی، تصریح کرد: در روزهای اخیر، سالگرد حادثه تلخ هواپیمای اوکراین را هم داشتیم که به بازماندگان این دو رخداد متاثرکننده تسلیت عرض می‌نماییم و یاد و خاطره درگذشتگان را گرامی می‌داریم.

 

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه دی‌ماه سال ۱۳۵۶، آغاز خیزش مردم قم علیه حکومت پهلوی بود، گفت: پس از توهین گستاخانه به ساحت مرجعیت و رهبری، مردم عزیز «قم» در حمایت از مرجعیت و امام راحل(ره) به میدان آمدند و انزجار خود از دستگاه طاغوت را ابراز داشتند.

 

موحدیان با بیان اینکه ۴۰ روز پس از این قیام خونین، موج گسترده اعتراضات در شهرهای مختلف کشور، به‌ ویژه مشهد شکل گرفت، افزود: سرانجام با همین اعتراضات در کمتر از ۱۴ ماه، طومار خاندان پهلوی در هم پیچیده شد؛ یاد و خاطره شهداء «قیام ۱۹ دی‌ماه» و دیگر شهدای انقلاب را گرامی می‌داریم.

 

وی با اشاره به ۲۲ دی‌ماه، سالروز قتل «امیر کبیر»، از او به‌عنوان شخصیتی بزرگ و اثرگذار در تاریخ ایران یاد کرد و گفت: ساخت ایران مدرن، به‌ویژه در حوزه ایجاد زیرساخت‌های کشور را مرهون تلاش‌های این مرد بزرگ و اندیشمند می‌دانیم.

 

رئیس شورای شهر مشهد اظهارکرد: از جمله خصوصیات امیر کبیر، مبارزه با فساد بود که شخصیت وی را در تاریخ ماندگار و مانا کرد؛ امیدواریم با همین روحیه به مسائل و مشکلات فائق بیاییم.

کد خبر 1135909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha