رفع دغدغه‌های روحانیون شیعه و سنی از اولویت‌های مسئولان است

استاندار کردستان گفت: رفع دغدغه‌های روحانیون و ماموستاها از شیعه و سنی در همه نقاط استان از اولویت‌های ما بوده و به عنوان حق مسلمی که این بزرگواران به گردن ما دارند دنبال خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در همایش پرچمداران بصیرت ویژه ائمه جمعه و جماعات استان کردستان با اشاره به اینکه شهدای استان کردستان به ویژه شهدای جامعه روحانیت از جمله شیخ شهید شیخ‌الاسلام و برهان عالی مظلومانه شهید شدند، افزود: شهادت مظلومیت شهدای این خطه بیانگر اثبات دروغگویی و تزویر معاندین و گروهک‌هایی است که ادعای طرفداری از کُرد و کردستان دارند.

 

وی افزود: یکی از اولویت‌های ما رفع دغدغه‌های روحانیون و ماموستاهای شیعه و سنی است که پیگیری و دنبال خواهد شد.

 

استاندار کردستان با بیان اینکه روحانیون در راستای گروه‌گشایی و راه‌گشایی برخی مشکلات می‌توانند دستگاه‌های اجرایی را یاری کنند، بیان کرد: یکی از این مسائل تسهیلات مقاوم‌سازی به روستاهاست که متاسفانه برخی روستانشینان به دلیل عدم استقبال از تسهیلات اقدامی برای مقاوم‌سازی منازل خود نمی‌کنند.

 

زارعی کوشا بیان کرد: روحانیون می‌توانند با توجیه مردم روستانشین زمینه استفاده آنها از تسهیلات مقاوم‌سازی را فراهم کنند چراکه به دلیل عدم استقبال مردم به ویژه روستانشینان در استان در این زمینه نسبت به میانگین کشوری عقب هستیم.

 

وی با بیان اینکه این تسهیلات کمک قابل توجهی به موضوع مقاوم‌سازی مسکن در روستاها خواهد کرد، تصریح کرد: انتظار داریم جامعه روحانیون در این حوزه با تبیین و روشنگری کمک حال دولت باشند.

 

استاندار کردستان همچنین به اقدام دولت سیزدهم در ماه‌های آغاز فعالیت خود برای اصلاح ساختار اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: در یک کلام دولت به جای پروژه‌محوری در اعتبارات سعی کرده محور را اقتصاد، معیشت و رشد اقتصادی قرار دهد.

 

زارعی کوشا اضافه کرد: در گذشته عمده بودجه دولت برای شرکت‌های دولتی و یا در اختیار وزرا بود که این نگاه تغییر پیدا کرده است و به جای وزارت محوری و وزیر محوری، استان محوری و استاندار محوری مورد توجه است و در همین راستا صندوق عدالت و پیشرفت برای هر استان تشکیل و پیشنهاد دولت تخصیص 2 هزار میلیارد تومان به این صندوق‌ها برای رفع بیکاری، توسعه اشتغال و توسعه است.

 

استاندار کردستان اضافه کرد: تحقق این مهم منوط به تصویب دولت است امیدواریم مجموعه این لایحه بودجه به ما در مسیر ایجاد اشتغال و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم کمک کنیم.

 

کد خبر 1135929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha