تغذیه بیش از پنج هزار مادر باردار تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار گرفت

رضاییان زاده گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز ۱۰۲ کارشناس تغذیه در مراکز جامع سلامت مستقر کرده است و ظرف یک سال و نیم گذشته بیش از پنج هزار مادر باردار را تحت پوشش قرار داده و دانشگاه سبد تغذیه در اختیار آنها قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عباس رضاییان زاده»، امروز (یکشنبه 19 دی) در نشست خبری با اصحاب رسانه با تشکر از تاثیر آگاهی بخشی رسانه در خصوص کرونا گفت: اصحاب رسانه می توانند به خوبی مشکلات این حوزه را به مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز انعکاس دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: هفته بسیج ملی تغذیه در کشور را پیش رو داریم که امسال با شعار «تغذیه کرونا و واکسیناسیون» برگزار می شود و تغذیه در بیماری های مضمن و غیرواگیر نقش موثری دارد.

وی با اشاره به تعات نامطلوب چاقی بیان کرد: چاقی عامل بروز بیماری هایی مثل دیابت، فشار خون، بیماری های قلبی و ... است و آگاه سازی در خصوص روش تغذیه سالم حائز اهمیت است.

رضاییان زاده ادامه داد: چاقی و سو تغذیه عامل بسیاری از بیماری هاست و در ۶ ماهه اول ۱۴۰۰ در فارس در کودکان ۲ و ۲ دهم درصد، نوجوانان ۱۷ و نیم درصد، جوانان ۳۳ و سه دهم و میانسالان ۵۸ و هفت دهم درصد شاهد بروز چاقی بوده ایم.

وی اضافه کرد: بسیاری بیماری های مضمن در میانسالی شروع می شود و تلاش برای داشتن وزن ایده آل و نرمال در این سن در جامعه مهم است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: مصرف فست فودها در بروز چاقی مهم است و دانشگاه علوم پزشکی شیراز ۱۰۲ کارشناس تغذیه در مراکز جامع سلامت مستقر کرده است و ظرف یک سال و نیم گذشته بیش از پنج هزار مادر باردار را تحت پوشش قرار داده و دانشگاه سبد تغذیه در اختیار آنها قرار داده است.

وی گفت: در بحران کرونا در جهان مهمترین عامل تشدید خطر کرونا چاقی بود زیرا بیماری های زمینه ای در پی چاقی بروز می کند.

کد خبر 1135930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha