ذخیره سازی ۲۵۰ هزار مترمکعب آب در سازه های سربیشه

فتحی از مدیریت و ذخیره سازی ۲۵۰ هزار مترمکعب آب طی بارندگی های اخیر در سازه های شهرستان سربیشه خبر داد.

«محمد فتحی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با اشاره به مدیریت و ذخیره‌سازی 250 هزار مترمکعب آب طی بارندگی های اخیر در سازه های آبخیزداری شهرستان سربیشه اظهار داشت: این میزان آب باران در 10 سازه آبخیزداری شهرستان ذخیره شده است.

 

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سربیشه افزود: نزول رحمت الهی در چند روز گذشته و بارندگی‌های اخیر در سطح شهرستان باعث آبگیری تعدادی از سازه های خاکی، سنگ و ملات احداثی در حوزه‌های آبخیز این شهرستان شده است.

 

وی با بیان اینکه این سازه ها در بخش مرکزی و مود شهرستان آبگیری شده است، ابراز امیدواری کرد: با ورود سامانه های بارشی در چند روز آینده شاهد آبگیری دیگر سازه‌ها در بخش درح و نقاط مرزی شهرستان باشیم .

 

فتحی هدف از احداث سازه‌های آبخیزداری را افزایش سطح دبی آب قنوات پایین دست، افزایش پوشش گیاهی، کاهش سرعت اولیه روان آب ها و کاهش خسارت به قنوات و اراضی کشاورزی پایین دست این سازه ها عنوان کرد.

 

به گفته وی از اعتبارات سال گذشته یک بند خاکی در لانو و سازه سرریز سنگ و ملات بندخاکی حاجی آباد مود به حجم 620 مترمکعب با اعتباری بیش از 2 میلیارد تومان احداث شده است.

 

وی با بیان اینکه در سه حوزه آبخیزداری نیز از محل اعتبارات ملی مطالعات تفضیلی اجرایی انجام شده است، یادآور شد: پس از بارندگی مقدار زیادی از آب‌ها از دسترس شهرستان خارج می شود و نیاز به نگاه ویژه و تخصیص اعتبارات برای احداث سازهای آبخیزداری در شهرستان است.

 

مهندس فتحی تعداد کل سازه های آبخیزداری احداث شده در شهرستان را 260 مورد اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد با تخصیص اعتبارات این تعداد افزایش یابد.

 

کد خبر 1135937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha