روحانیون کردستان اجازه تفرقه مذهبی و قومی را به کسی نمی‌دهند

عالم اهل سنت کردستان گفت: روحانیون این استان افرادی اندیشه‌ورز و عالم هستند و اجازه تفرقه مذهبی و قومی را به کسی نخواهند داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، ماموستا معروف خالدی از روحانیون اهل سنت استان کردستان در همایش پرچمداران بصیرت ویژه ائمه جمعه استان اظهار کرد: روحانیون در تمام دوران انقلاب اسلامی در کنار مردم و نظام قرار داشته‌اند و بای دفاع از این انقلاب نیز تعدادی از آنها از جان خود گذشتند و شهید شدند.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی امروز متعلق به همه آحاد مردم و مظلومان است، افزود: روحانیون کردستان افرادی اندیشه‌‌ورز و عالم هستند که اجازه تفرقه مذهبی و قومی را به کسب نخواهند داد.

 

این عالم اهل سنت کردستان بیان کرد: فعالیت‌‌های قومی و مذهبی دشمنان در مناطق مرزی تهدیدی جدی برای کشور است اما در دهه دوم انقلاب اسلامی و در سایه این انقلاب شاهد امنیت حاکم در کشور هستیم که باید برای حفظ امنیت و اتحاد و همبستگی خود تلاش کنیم.

 

ماموستا خالدی یادآور شد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری روحانیون در قرارگاه معنوی جمعه و جماعت پل ارتباطی میان مردم و مسولان هستند در این راستا حمایت و پشتیبانی از روحانیون ضروری است زیر روحانیون با مشکلات مالی زیادی مواجه‌اند و اکثر آنها فاقد مسکن هستند و نیاز است مسئولان به ویژه استاندار کردستان به مسله معیشتی روحانیون توجه کند.

 

وی اضافه کرد: از مسائل و مشکلات روحانیون در شهرستان‌های استان نبود دفتر امام جمعه، نبود خانه عالم و بضاعت اندک امامان جمعه به عنوان جانشین مقام معظم رهبری در شهرستان‌ها است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

کد خبر 1135940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha