۳ هزار و ۸۰۰  فقره بازرسی از واحدهای تولیدی ایلام انجام شده است

مدیرکل استاندارد استان ایلام با بیان اینکه در سال جاری ۳ هزار و ۸۰۰ فقره بازرسی از واحدهای تولیدی ایلام انجام شده است، گفت: هدف از نمونه برداری و آزمون کالاهای تولیدی انطباق آنها با شرایط و مقررات استانداردهای ملی است.

«مهناز همتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون، تعداد ۳۱۹۳ فقره بازرسی و ۶۶۰ فقره نمونه برداری از واحدهای تولیدی و مراکز عرضه استان و همچنین ۲۳ فقره بازرسی از خدمات و تجهیزات بازی و زمین های بازی و ۳۰۳ فقره بازرسی فنی آسانسور توسط کارشناسان اداره کل انجام شده است.

 

همتی هدف از نمونه برداری و آزمون کالاهای تولیدی را انطباق آنها با شرایط و مقررات استانداردهای ملی دانست و گفت: در صورت عدم انطباق محصولات تولید شده با استانداردهای ملی با واحدهای متخلف مطابق با قانون برخورد می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در بازرسی از واحدهای تولیدی بر عملکرد آنها نظارت جدی انجام می‌شود که در نتیجه آن، پروانه استاندارد واحدها، صدور، تمدید و یا در صورت عدم رعایت شرایط استاندارد، تعلیق و ابطال می‌شود.

 

همتی در پایان یادآور شد: شهروندان می‌توانند برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد درج شده روی محصول به هنگام خرید، کد ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد روی محصول را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال تا با دریافت سریع پاسخ از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند.

کد خبر 1135950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha