آغاز پویش «شهید سلیمانی» در عرصه های کشاورزی شهرستان جهرم

معصوم نیای فرد گفت: پویش «شهید سلیمانی» با هدف پایداری امنیت غذایی از طریق ارتقاء بهره وری تولید با همکاری مجموعه های بسیج و جهاد کشاورزی اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «محمود معصوم نیای فرد»، امروز (یکشنبه ۱۹ دی) در جلسه هماهنگی اجرای طرح «شهید سلیمانی» در راستای تأمین امنیت غذایی‌،‌ گفت: پویش «شهید سلیمانی» با هدف پایداری امنیت غذایی از طریق ارتقاء بهره وری تولید در مزارع گندم، کلزا، جو و چغندرقند، باغات میوه و واحدهای دامداری و زنبورستان ها با همکاری مجموعه های بسیج و جهاد کشاورزی اجرا شده است.

 

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه جهرم با تاکید بر اینکه باید تمامی ظرفیت ها برای رسیدن به اهداف محوله به کار گیری شود، افزود: با بهره گیری از منابع و امکانات لجستیک مشترک بین بسیج و جهاد کشاورزی آموزش های گسترده به بهره برداران بخش کشاورزی در زمینه های مورد نیاز انجام شود.

 

وی امور را تغذیه گیاهی، آماده سازی و تنظیم ادوات داشت، سامانه های نوین آبیاری، کنترل آفات، بیماری های گیاهی و علف های هرز، هرس باغات میوه، تغذیه دام، بهداشت شیر و ... برشمرد که با توجه به شرایط اقلیمی، فصلی و نیازهای بهره برداران مد نظر قرار می گیرد.
 

معصوم نیای فرد در ادامه، تحقق میزان برنامه ریزی شده سطح زیر کشت از محصولات مختلف کشاورزی و ارتقای بهره وری و افزایش کیفیت محصولات را از اهداف اجرایی این پویش برشمرد.

 

کد خبر 1135963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha