اطاعت از ولایت بارزترین شاخصه حاج قاسم سلیمانی بود

دبیر شورای حمایت از موسسات و مراکز فرهنگی حوزه های علمیه ضمن تاکید بر اینکه بحث اطاعت از ولایت در شهید سلیمانی بارز بود، گفت: متاسفانه در طول دوران انقلاب افرادی شعار اطاعت را می گفتند، اما در واقع این گونه نبود و به نظر خودشان عمل می کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «عبدالله اسدی» امروز در یادواره 34 شهید روحانی استان کهگیلویه و بویراحمد در گچساران، گفت: سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» جریان داعش را به گونه ای برچیدند که همه دنیا را به تحسین واداشت و امروز هم به عنوان شهید ترور برای ما به یادگار مانده است.

 

دبیر شورای حمایت از موسسات و مراکز فرهنگی پژوهشی حوزه های علمیه اظهار کرد: همه وظیفه دارم که طبق دستورات الهی نقش آفرینی کنیم، آن هم به وسیله تقوا که همین ارزشمندتر است.

 

وی با بیان اینکه در این جهان هستی گرامی ترین افراد نزد خداوند همین شهداء هستند، افزود: طبق‌ آمار رسمی روحانیت بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کرده و باز هم بیشترین درصد شهید روحانی متعلق به همین استان کهگیلویه و بویراحمد است.

 

حجت الاسلام اسدی با اشاره به اینکه همه مسئولین این استان سهمی در این انقلاب داشته و قدمی برای این انقلاب هم برداشته اند، ادامه داد: شهید سلیمانی ویژگی هایی داشتند، هرچند از ویژگی های بارز شهداء نیز اخلاص شان بوده و این اخلاص در میدان عمل هم خودش را به خوبی نشان داد.

 

دبیر شورای حمایت از موسسات و مراکز فرهنگی پژوهشی حوزه های علمیه یادآور شد: روحیه اخلاص در شهدا بارز بود و بارزترین مصداق آن در شهید سلیمانی وجود داشت، در حالی که با تکفیری ها و دشمنان برون مرزی در خط مقدم می جنگید، هیچ جا نیز دیده نشده که بخواهد از این عناوین صحبتی داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه در زمینه اخلاص انسان با خداوند معامله می کند، اظهار کرد: گرچه اخلاص مراحل مختلفی دارد و یک شکل دیگر از اخلاص هم یک طرفه بوده، بالاتر از آن نیز بذل است که جانشان را بذل می کنند و بالاتر از بخشش است، شهید سلیمانی از این دسته بودند.

 

حجت الاسلام اسدی آرامش دل، ظاهر و باطن را از ویژگی های شهید دانست و با بیان اینکه حاج قاسم به آنچه می گفتند عمل و باور داشتند، گفت: براساس اعتقاد و باور بود که برای شهید حاج قاسم سلیمانی موفقیت ها به ارمغان می آمد، هرچند حاج قاسم تربیت یافته دست معمار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری بودند.

 

دبیر شورای حمایت از موسسات و مراکز فرهنگی پژوهشی حوزه های علمیه ضمن تاکید بر اینکه بحث اطاعت از ولایت در شهید سلیمانی بارز بود و در همه عرصه ها مطیع محض امر ولایت بودند، افزود: متاسفانه در طول دوران انقلاب کم نداشته ایم افرادی که شعار اطاعت را می گفتند، اما در واقع این گونه نبود و به نظر خودشان عمل می کردند.

 

وی با اشاره به اینکه بزرگ ترین دلیلی که شهداء و حاج قاسم به موقع به ندای ولایت امر پاسخ دادند بصیرت بود، افزود: انسان بینا و خردمند کسی است که حوادث آینده را به خوبی می بیند، پستی و بلندی ها را می بیند و درست تشخیص می دهد و  به وقت هم عمل می کند.

 

حجت الاسلام اسدی ضمن اشاره به اینکه در جریان فتنه های انقلاب برخی ها سکوت می کردند، گوشه نشین می شدند و ولایت را در صحنه رها می کردند، اظهار کرد: باید توجه کرد که بصیرت سه گام داردف نخست اینکه در شرایطی که غبار فتنه و انحراف در جامعه ایجاد شده، اما‌ اشخاص بصیر می توانند راه درست و خطا را ببیند و این هم در سایه تقوا میسر است.

 

دبیر شورای حمایت از موسسات و مراکز فرهنگی پژوهشی حوزه های علمیه با بیان اینکه در گام دوم بعد از تشخیص و شناخت، انسان نیز به موقع جبهه حق را همراهی کنند، گفت: در گام سوم اینکه این همراهی تا حصول نتیجه باشد تا مرز شهادت، بنابراین در نصرت رساندن به حق نباید انسان کم بیاورد و شهداء نیز این گونه بودند که تا پای جان ایستادند و دین خدا را یاری کردند.

 

وی با بیان اینکه انسان های بصیر وظیفه دارند که گفتار و رفتارشان صحیح و درست باشد و ‌ارزش ها و آرمان های انقلاب را برای نسل های نوجوان و جوانان ترویج و تببین کنند، گفت: این استان سابقه درخشانی دارد و قبل از انقلاب هم اعتصابات شرکت نفت نیز کمر رژیم پهلوی را شکست، علمای بزرگواری همچون مرحوم آیت الله «ملک حسینی» و «آمیراحمد تقوی‌» خدمات شایانی به مردمان این استان ارزانی داشتند.

 











 

کد خبر 1135994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha