دفاع از ولایت عنصر مهم دفاع از دین/ غیرت دینی عامل نجات کشور است

حجت الاسلام مصباح دفاع از ولایت را عنصر مهم دفاع از دین دانست و گفت: در جبهه فرهنگی اگر غیرت دینی نباشد و پای دفاع از عقاید و باورها و احکام دین در بین نباشد دشمن حمله خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، حجت الاسلام «مجتبی مصباح یزدی» در همایش بزرگداشت عمّار انقلاب "علامه محمد تقی مصباح یزدی" که عصر امروز ( یکشنبه، ۱۹ دی ) در دانشکده پرستاری و مامایی لنگرود برگزار شد، گفت: مراسم بزرگداشتی که بین ما مرسوم است، از جهتی ادای احترام و تکریم نسبت به مومنین است، اما تکریم برخی از افراد و شخصیت ها صرفا تکریم شخص آنها نیست.

 

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه درباره ائمه اطهار ( ع)  که به مناسبت های مختلف مجالس بزرگداشت برگزار می شود، هدف تکریم شخصیت و فضائل اخلاقی و معنوی آنهاست، افزود: توجه به ویژگی ها و خصوصیات شخصیتی این بزرگواران، بیشتر خودمان را بهره مند  می سازد و این وسیله ای است که توجه پیدا کنیم به الگوهایی که در زندگی ما می تواند موثر باشد.

 

حجت الاسلام مصباح یزدی با اشاره به اینکه الگوبرداری از افراد و شخصیت ها، سوالاتی را مطرح می سازد، تصریح کرد: الگوی زندگی به معنای آن نیست که عین رفتارها را انجام دهیم بلکه ویژگی های خلقی و شخصیتی است که روحیه صبر، ولایت مداری، ایثارگری، بخشش و ... از جمله آنهاست که به تناسب شرایط در هر مرحله ای به شکل خاصی بروز پیدا می کند.

 

وی با بیان اینکه الگوها نمونه های عملی هستند، اذعان کرد: سعی کنیم فضائل را در خودمان پرورش دهیم. معرفی الگوها و تاکید بر تکریم برخی از شخصیت ها  در راس آنها بزرگان دین قرار دارند.

 

حجت الاسلام مصباح یزدی با اشاره به ویژگی های شخصیتی و اخلاقی و توصیه مقام معظم رهبری بر غیرت دینی، افزود: غیرت در واقع ویژگی است که انسان چیز ارزشمند را از دسترس اجانب حفظ کند که مستلزم معرفت است.

 

وی ادامه داد: همه ما نسبت به برخی از چیزها غیرت داریم و درصدد دفاع بر می آییم، هر چیز و مالی که در اختیار است ارزش بیشتری داشته باشد غیرت هم بیشتر می شود و در مسائل معرفتی این غیرت باید دقیق تر باشد.

 

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، تصریح کرد: اگر دین برای ما ارزشمند شد آن وقت است که غیرت دینی خواهیم داشت و وسیله  ای برای سعادت ما در دنیا و آخرت است و سید الشهدا(ع) جان شریف خود و اصحاب و اولادش را پای دین داد.

 

وی با بیان اینکه دفاع مقدس نمونه مهمی از غیرت دینی مردم کشور ماست، خاطرنشان کرد: اگر غیرت نبود کشور ما تا به حال از جهات مختلف مورد تجاوز اغیار قرار می گرفت و در جبهه فرهنگی اگر غیرت دینی نباشد و  پای دفاع از عقاید و باورها و احکام دین در بین نباشد دشمن حمله خواهد کرد و آنها را می گیرد.

 

حجت الاسلام مصباح یزدی با بیان اینکه ویژگی انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود، اظهار کرد: انقلاب صرفا نظامی یا سیاسی نبود و الگوی آن حکومت امیر المومنین مقید به عقاید و باورها بود. برخورد فیزیکی با انقلابی که اساسش فرهنگی است راه به جایی نخواهد برد.


وی با اشاره به هجمه های سنگین فرهنگی بر افکار جوانان و مردم و انواع شبهات که بر باورهای اساسی دین ما وارد شده، اظهار کرد: هجمه فرهنگی سنگین به دین ماست که دفاع از آن به بصیرت و غیرت نیاز دارد که ارزش آنها را بداند و آنها را حفظ کند.

 

حجت الاسلام مصباح یزدی با اشاره به اینکه رهبری بیش از ۲۰ سال به هجمه فرهنگی و ناتو فرهنگی اشاره کرده و  سوال مطرح است که چرا به آن توجه نشده است تصریح کرد: این امر کم بصیرتی و کم غیرتی است. فرهنگ امر معنوی است و هجمه فرهنگی جنگ نرم است و محسوس نیست و آرام آرام اثر می کند و رهبری فرمودند "آنچه باعث تداوم انقلاب می شود غیرت دینی است ".


وی خاطرنشان کرد: امروز عنصر مهم دفاع از دین دفاع از ولایت است و دشمن آن را با بزرگنمایی مشکلات و نسبت دادن ناکارآمدی نظام اسلامی مورد هدف قرار داده تا  باورها را کمرنگ کند‌

 

حجت الاسلام مصباح یزدی با بیان اینکه امروز غیرت دینی به تناسب هر روز و جامعه اقتضائات خود را دارد تاکید کرد: امروز در جبهه جنگ فرهنگی قرار داریم و جبهه فرهنگی همان جبهه نظامی است. جبهه نظامی ملموس اما در جبهه فرهنگی اینگونه نیست. نصرت در جبهه فرهنگی اولاست و ما باید دست نیاز به سوی خدای متعال دراز کنیم و لازمه آن معرفت به شرایط موجود و غیرت نشان دادن است.

کد خبر 1136030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha