باید فیلترهای زیادی را برای انتخاب اعضای شوراها در نظر بگیریم

جمالی نژاد با بیان اینکه باید بسیاری از قوانین اصلاح شود و فیلترهای زیادی را برای انتخاب اعضای شوراها باید در نظر بگیریم، گفت: اگر از ظرفیت های موجود هم خوب استفاده کنیم بسیاری از مشکلات حل می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، مهدی جمالی نژاد، رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور شب گذشته (یکشنبه 19 دی) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه ضرورت های شورای اسلامی شهر و روستا پاسخگویی، شفافیت، قانون مداری و اثربخشی و کارآیی و عدالت محوری است، افزود: نظارت شورایی باید ارتباط مستقیم با شوراها داشته باشد. در صورتی که نظارت ها کارآمد نبود هیأت های حل اختلاف شهرستان، استان و کشور ورود پیدا می کند.

 

جمالی نژاد با بیان اینکه هیأت های تصویب مصوبه های شوراهای اسلامی کشور با تخلفات در همان ابتدا به عنوان یک گلوگاه برخورد می کنند، خاطر نشان کرد: شورای عالی استان ها می تواند ارائه طرح های قانونی را داشته باشد ولی الآن این موضوع خیلی کم اتفاق می افتد.

 

وی با بیان اینکه باید بسیاری از قوانین اصلاح شود و فیلترهای زیادی را برای انتخاب اعضای شوراها باید در نظر بگیریم ولی اگر از ظرفیت های موجود هم خوب استفاده کنیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد، گفت: دستاوردها و نتایج شکل گیری شوراها بسیار زیاد بوده است و باید این نهاد را تقویت کنیم.

کد خبر 1136078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha