احساس ناامنی دشمن از پایگاه های مقاومت در جهان/ پشت کردن به دشمن گناه های کبیره است

آیت الله عبادی با بیان اینکه دشمن از پایگاه های مقاومت در جهان احساس ناامنی می کند، گفت: امام حسین (ع) به تمام آزادی خواهان درس انسانیت و مقاومت داده است و اگر کسی در این شرایط به دشمن پشت کند مرتکب بدترین گناه های کبیره شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، آیت الله «سیدعلیرضا عبادی» امروز (20 دی) در دوره توانمندسازی فرماندهان حوزه های مقاومت بسیج خراسان جنوبی اظهار داشت: مسئله مقاومت در همه جا از جمله در بحث های اقتصادی، سیاسی، نظامی و فرهنگی مطرح است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: بعد از آن که پای استعمار به کشورهای دیگر رسید متاسفانه بعد بعد از جنگ جهانی دوم آسیب های زیادی بر پیکر انسانی وارد شد و وحشت بسیاری بر دنیا غالب شد و همراه با مکر و حیله دشمنان دیگر مقاومتی احساس نمی شد و یک حالت انفعالی وجود داشت و بیش از همه جهان اسلام دچار آسیب شد.

 

وی با بیان اینکه در آن شرایط انگیزه های مقاومت در هم شکسته می شد، افزود: مسلمانان در آن زمان نمی توانستند سر خود را بالا کنند به طوری که در مقابل آن چه که بر سر مردم می آمد هیچ کس پاسخگو نبود و دین و عقیده و همه چیز مردم را از بین بردند.

 

آیت الله عبادی ادامه داد: اگر انقلاب اسلامی رخ نمی داد معلوم نبود چه بر سر نه تنها مردم ایران بلکه دنیا می آمد و دشمن قبل از انقلاب به دنبال از بین بردن تاریخ اسلام بود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خداوند با به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی دین خود را یاری کرد، افزود: این انقلاب به تعبیر امام راحل یک معجزه است که به لطف خدا این پایگاه مقاومت در مقابل ظلم جهانی حاصل شد.

 

وی با بیان اینکه امروز مسئله مقاومت که از ایران سرازیر شده در همه جای دنیا تاثیر گذاشته است، گفت: کشورهای مختلفی از جمله یمن امروز با دست خالی در مقابل استکبار جهانی ایستاده اند و مقاومت هم در انسان و هم در اسلام ریشه دارد.

 

آیت الله عبادی عنوان کرد: اگر کسی به اسم مسلمانی در هر صحنه ای در این موقعیت پشت به دشمن کند از بدترین گناه های کبیره را مرتکب شده است مگر جاهایی که نقش فنی و تاکتیکی دارد به این دلیل که پشت کردن به دشمن آثار روانی خطرناکی را به دنبال دارد و باعث افزایش جرات و جسارت دشمن می شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امروز پایگاه های مقاومت در جهان به گونه ای قرار گرفته است که دشمن احساس ناامنی می کند، گفت: پایگاه های مقاومت درون شهری باید تقویت شوند چرا که نقش مهمی در تامین امنیت و تربیت دارند.

 

وی به جایگاه مسجد در جامعه اشاره کرد و افزود: مسجد مادر همه امور است و جایگاه بالایی دارد و باید همه از این فرصت جهت مقابله با جهان خواران و بیگانگان استفاده کنند.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه امام حسین (ع) به تمام آزادی خواهان درس انسانیت و مقاومت داده است، گفت: مسئله دفاع یک حق اولیه است و در انسان در اصل دفاع اجازه لازم نیست.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: اگر حاج قاسم و حاج قاسم پرورها نباشند معلوم نیست چه بر سر این ملت ها بیاورند بنابراین مقاومت یک اصلی در نظام خلقت و فطری و عقلی و شرعی و یک مسئله انسانی است.

 

 

 

کد خبر 1136174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha