صدور ۲۰۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد جدید در استان فارس

رهنما گفت: در ۱۰ ماهه گذشته سال جاری ۲۰۰ پروانه جدید کاربرد علامت استاندارد در استان صادر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مرتضی رهنما»، امروز (دوشنبه ۲۰ دی) در جمع خبرنگاران گفت» واحدهای تولیدی و خدماتی برای دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد علاوه بر مجوزهای قانونی و خط تولید مناسب بایستی حداقل یک کارشناس متخصص و آموزش دیده در زمینه کنترل کیفی محصولات به اداره کل استاندارد معرفی کنند تا در صورت تایید صلاحیت آن توسط اداره کل استاندارد به عنوان مسئول کنترل کیفیت و سرباز خط مقدم استانداردسازی در واحد تولیدی مشغول به کار شود.

مدیر کل استاندارد فارس افزود: وظیفه مسئول کنترل کیفیت نظارت بر کیفیت مواد اولیه و نحوه اجرای استاندارد در خط تولید و بسته بندی محصولات است و مکلف بوده مطابق استاندارد مربوطه به صورت مداوم در محل کارخانه محصولات تولیدی را در آزمایشگاه مورد آزمون قرار داده و گزارش عملکرد خود را ماهیانه به اداره کل استاندارد اعلام کند و در صورت عدم انجام وظیفه متخلف محسوب می شود.

وی، یکی از وظایف اداره کل استاندارد را نظارت بر کار مسئولین کنترل کیفیت دانست و افزود: در 9 ماهه سال جاری بیش از 16 هزار و 700 نفر ساعت آموزش تخصصی و ضمن خدمت به حدود 2 هزار مسئول کنترل کیفیت شاغل در واحدهای تولیدی استان داده شد.

رهنما گفت: در 10 ماه گذشته 200 پروانه جدید کاربرد علامت استاندارد در استان صادر که 45 مورد آنها پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی است.

مدیر کل استاندارد فارس گفت: در این مدت 285 مجوز ظرفیت خالی برای واحدهای تولیدی استان صادر که این آمار برابر تمام سال های گذشته بوده و این آمار نشان دهنده جهش تولید در واحدهای دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان فارس است.

کد خبر 1136200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha