جاده ریگان-نرماشیر نیازمند توجه ویژه رییس‌جمهور و وزیر مسکن، راه و شهرسازی

حجت‌الاسلام حبیب رضازاده گفت: تکمیل پروژه جاده ریگان-نرماشیر نیاز به توجه ویژه رییس‌جمهور و وزیر مسکن، راه و شهرسازی است.

حجت‌الاسلام حبیب رضازاده  در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد مشکلات به وجود آمده در پی تصادف و مرگ‌و‌میر بالا در جاده ریگان-نرماشیر به علت دو بانده نشدن این جاده گفت: بنده از مهرماه پارسال به عنوان خادم مردم در ریگان انتخاب شدم. طبق آمارها از مهرماه پارسال تا امسال از ریگان به نرماشیر که حدود 45 کیلومتر است حدودا 49 نفر در این مسیر کشته شدند.

 

امام جمعه ریگان کرمان افزود: با توجه به اینکه برخی از مردم ریگان در ارگ جدید مشغول به کار هستند در این مسیر تردد دارند در این جاده ترددهای زیادی وجود دارد. به طور مثال متاسفانه اوایل امسال 2 تن از کارگران این منطقه در تصادف با خودروی انتقال سوخت خودرویشان آتش گرفته و در دم جان باختند. ما این مشکل را در تریبون نماز جمعه بیان نموده که در پی آن استاندار کرمان برای بازدید از این جاده به منطقه آمدند. ما پس از خوشآمدگویی به ایشان در جلسه‌ای خصوصی مسائل را برای ایشان تشریح کردیم و این موضوع را مطرح کردیم که برای اصلاح این جاده نیاز به اعتبار ملی دارد.

 

وی در مورد پیگیری‌های بیشتر از مسئولین محلی اظهار کرد: این موضوع را با برخی از مسئولین محلی نیز عنوان کردم. علاوه بر این با غضنفرآبادی که نماینده مجلس هستند این موضوع را هم به صورت تلفنی هم به صورت حضوری مطرح کردم که ایشان نیز پیگیری‌هایی را انجام دادند. اما مشکل تنها دو بانده نبودن جاده نیست و مشکلات دیگری مانند سرعت بالای خودروهای قاچاقچیان انسان و مواد مخدر در این جاده، نداشتن دقت کافی و سرعت بالای برخی از افراد در این جاده و مشکلاتی از این قبیل نیز وجود دارد.

 

حجت‌الاسلام حبیب رضازاده با اشاره به کافی نبودن بودجه‌های شهرستانی برای اصلاح این جاده گفت: ما برای این از استاندار دعوت کردیم تا در تریبون نماز جمعه پاسخگو باشد زیرا امام جمعه در موضوعات بودجه متخصص نیست و مسئولین مطلع باید اظهار نظر کنند و من باید مشکلات مردم را به مسئولین برسانم و برای حل آن‌ها پیگیری‌های لازم را انجام دهم.

 

وی ادامه داد: بهترین راه نیز عنوان کردن این موضوع و دعوت از مسئولین در نماز جمعه است. طبق برآوردهایی که از مسئولین شده حدود 600 تا 700 میلیارد تومان برای دوبانده کردن این جاده مورد نیاز است.

 

وی با اشاره به در نظر گرفتن بودجه‌ای برای اصلاح این جاده در سال آینده خاطر نشان کرد: نماینده مجلس غضنفرآبادی بودجه‌ای را در مجلس برای ساخت و ساز در این جاده و دو بانده کردن آن پیشنهاد داده که به تصویب رسیده است. از طرفی با استاندار نیز صحبت‌هایی انجام داده تا بودجه‌ای را برای این کار قرار دهد. البته به نظر می‌رسد چنین پولی برای این پروژه کم بوده تکمیل این پروژه نیاز به توجه ویژه رییس‌جمهور و وزیر مسکن، راه و شهرسازی است.

کد خبر 1136206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha