سرباز مکتب مشتمل بر ۷۰ مصاحبه و گزارش در مورد شهید سلیمانی رونمایی شد

کتاب سرباز مکتب شامل ۷۰ مصاحبه و گزارش منتشر نشده درباره شهید سردار سلیمانی نوشته سید رضا نقوی نویسنده پاکستانی رونمایی شد.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، اختتامیه چهارمین همایش ملی دانشگاه اخلاق مدار امروز دوشنبه 20 دی در تالار امیرکبیر معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با حضور دکتر غلامعلی حداد عادل مشاور عالی مقام معظم رهبری، دکتر سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور، حجت الاسلام دکتر محمد مهدی کرمی، رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تهران، دکتر سید محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران، دکتر هادی بهرامی معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران و جمعی از اساتید و مسئولان برگزار شد. تقدیر از مقام اخلاقی علامه حسن زاده آملی بخشی از این مراسم بود.

 

در این برنامه از کتاب سرباز مکتب نوشته سید رضا نقوی نویسنده پاکستانی اردو زبان رونمایی شد. این کتاب در مورد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است که از سوی سید ابوالحسن رییس السادات ترجمه و توسط انتشارات صاد منتشر و روانه بازار کتاب شده است.

 

کتاب سرباز مکتب شامل 70 مصاحبه و گزارش منتشر نشده در مورد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است. این کتاب به چهار زبان اردو، فارسی، انگلیسی و عربی منتشر شده است. کتاب سرباز مکتب در لبنان به زبان عربی و در هند به زبان انگلیسی و در ایران به زبان فارسی ترجمه شده است.

 

سید رضا نقوی، نویسنده پاکستانی اردو زبان مجری شبکه تلویزیونی سحر اردو و مسئول کانون دانشجویان اردو زبان در ایران است. ولایت فقیه و شب های رادیو از جمله کتاب های این نویسنده است. وی سه سال در ایران زندگی می کند و ترم چهارم دکترای رشته مدیریت دولتی دانشگاه تهران است. او به خاطر علاقه به اقبال لاهوری به زبان فارسی علاقه مند شده است.

 

 

سید رضا نقوی نخستین بار در سال 2011 همزمان با شروع جنگ در سوریه با نام حاج قاسم سلیمانی آشنا می شود و هرچه می گذرد او به نقش حاج قاسم در منطقه و نقش اساسی ایشان در مبارزه با داعش پی می برد. نقوی علاقه مند می شود که در مورد حاج قاسم بیشتر بداند. بعد از شهادت سپبهد حاج قاسم سلیمانی نقوی به مطالعه چند کتاب در مورد سردار سلیمانی می پردازد و تحقیق و پژوهش را در مورد ایشان آغاز می کند. نتیجه این تحقیقات می شود کتاب سرباز مکتب که از کودکی تا شهادت سردار را دربر دارد.

 

این نویسنده با هفتاد نفر از کسانی که در کودکی و نوجوانی در کرمان همراه حاج قاسم سلیمانی بودند، صحبت می کند. همچنین با افرادی که در لبنان، فلسطین و عراق با شهید همراه بودند، گفت و گو می کند. مجموع این گفت و گوها و گزارش ها کتاب سرباز مکتب را شکل می دهد که قرار است جلد دوم آن سال آینده منتشر شود. 

کد خبر 1136224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha