درآمد سرانه استان کرمانشاه ۱۵ میلیون تومان از میانگین کشوری کمتر است

رضایی، گفت: درآمد سرانه استان کرمانشاه ۱۵ میلیون تومان از میانگین کشوری کمتر ، ۱۵۰ هزار بیکار و در شاخص فلاکت هم دومین استان کشور است.

علی رضایی در حاشیه  آیین تکریم و معارفه استاندار کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت:استان کرمانشاه به عنوان یک استان مرزی هم جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد کشور دارد و هم با مسائل و مشکلات متعددی مواجه است که جای بررسی دارد.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: تامین امکانات اولیه اقتصاد  روستایی باید در  اولویت  برنامه های اقتصادی کشور  قرار بگیرد تا بتوان تولید را در دل روستاها که اراضی کشاورزی است به نحو شایانی به جریان بی اندازیم تا مهاجرت کمتر صورت بگیرد.

 

وی خاطر نشان کرد: جوانان کرمانشاهی برای یافتن شغل مجبور هستند به تهران و سایر شهرهای کشور مهاجرت و روی به حاشیه نشینی بیاوند که در شان مردم این استان  که ۸ سال در دفاع مقدس جنگید و شهید داده نیست.

 

رضایی تصریح کرد: نبود کافی زیرساخت های اقتصادی مانند راه، برق، آب و سایر بخش‌های زیرساختی از چالش این استان است و تا زمانی که این زیرساخت‌ها در بخش های مختلف مهیا نباشد امکان توسعه اقتصادی و غلبه بر بیکاری وجود ندارد.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در این استان به حدود ۲۰ درصد می‌رسد، اظهار کرد: بیش از ۶۲ درصد جمعیت استان در کلانشهر کرمانشاه ساکن هستند که این زنگ خطری است که باید جدی گرفته شود.

 

وی گفت: استان کرمانشاه ظرفیت و پتانسیل های خوبی برای توسعه اقتصادی دارد اما نیازمند توجه ویژه دولت است تا بتوان با کمک دولت سیزدهم موانع سر راه تولید و اشتغال در استان را کنار و روند خوبی را در استان شاهد باشیم.

 

 

کد خبر 1136227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha