قرآن پژوهی در مطالعات اسلامی رشته ای است که هرگز تمامی ندارد

رییس دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) گفت: قرآن پژوهی در مطالعات اسلامی رشته ای است که هرگز تمامی ندارد، نقش اعجاز قرآن در همین است.

 به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین سعید جازاری رئیس دانشگاه اهل بیت(ع) امروز در مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان بیست و نهمین جشنواره ملی پایان‌نامه‌های برتر دینی و قرآنی دانشجویان کشور که در دانشگاه علوم و فنون دانشگاه بین المللی اهل بیت برگزار شد گفت: قرآن برکت عظیم است که در سوره های مختلف به برکت های خاص مادی و معنوی اشاره دارد. 

 

وی افزود: برخی دنبال فهم و برخی دیگر دنبال تذکرات قرآنی  هستند. آنان که دنبال تذکر می باشند صاحبان اندیشه  محسوب می شوند. حجت‌الاسلام والمسلمین جازاری با بیان اینکه قرآن شناسی از رشته های حساس در حوزه بین الملل است، اظهار کرد: اولین ترجمان قرآن با شرح و نقد آن ۱۷۰ سال پس از اسلام توسط یک شخصیت اروپایی نوشته شده است که اولین ترجمه خارجی از قرآن  است. 

 

رییس دانشگاه اهل بیت با بیان اینکه حوزه مطالعات قرآن بسیار گسترده است، ابراز کرد: قرآن پژوهی در مطالعات اسلامی رشته ای است که هرگز تمامی ندارد، نقش اعجاز قرآن در همین است. وی با بیان اینکه در بیشتر دانشگاه های اروپایی بخشی برای قرآن شناسی وجود دارد، ابزار کرد: کسی نمی تواند با قرآن کار کند و از محتوای باطنی و و نور معنوی آن بی بهره باشد.

کد خبر 1136231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha