اسلام بر حفظ محیط زیست تاکید دارد

رفیعی به توصیه های دین مبین اسلام در حفاظت از محیط زیست تاکید کرد و گفت: استفاده از فناوری های نوین و جلب مشارکت مردم در حفاظت از محیط زیست یک امر ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه رفت و آمد مدیران خاصیت ادارات است که به دو امدادی تشبیه می شود، گفت: انتطچظار از مدیر جدید ارتقا وضعیت موجود است تا ماموریت ها را اعتلا بخشد.

 

ابوالفضل رفیعی به تعبیری از امام علی(ع) در خصوص زهد اشاره کرد و گفت: زهد از دیدگاه قرآن این است که انسان از هر آنچه از دستش می رود ناراحت نشود و به هر آنچه که بدست می آورد خوشحال نشود 

 

وی با اشاره به اینکه لازمه استمرار زندگی حفاظت از هر آنچه خداوند برای ادامه حیات خلق کرده، است، گفت: بایستی از عوامل بقای زمین با تمام مشتقات آن که یک عامل حیاتی برای انسان محسوب می شود و درآموزه های دینی به آن توجه شده است؛ محافظت کرد.

 

این مسئول به تاکیدات دین اسلام و ضرورت همراهی عموم مردم در حفاظت از محیط زیست اشاره کرد و گفت: فرهنگ سازی و جلب مشارکت در این حوزه لازم است.

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان به سیاست های کلان محیط زیست که در جوامع تدوین شده است، اشاره کرد و گفت: علاوه بر تاکیدات دین مبین اسلام در حفاظت از محیط زست، از جنبه های حاکمیتی نیز به صورت جدی سیاست های محیط زیستی تدوین و مورد تاکید از سوی مقام معظم رهبر است.

 

رفیعی با بیان اینکه گروهی افراد به منظور منافع شخصی خود به تخریب محیط زیست می پردازند، گفت: این افراد حقوق مردم را زیرپا می گذارند و بایستی با ابزار قانون در برابر آنان بایستیم و از ضایع شدن حقوق مردم جلوگیری کنیم.

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان به حساسیت مقام معظم رهبری و سایر قوا در خصوص محیط زیست اشاره کرد و افزود: از اینرو لازم است سازمان حفاظت محیط زیست نظارت جدی تر بر این موضوع داشته باشد و در صدور مجوزها حساسیت بیشتری به خرج دهد.

 

وی به موضوع پاکدستی در دولت سیزدهم و حمایت از مدیران و کارکنان پاکدست اشاره کرد و گفت: لزوم اقدام کارشناسی علمی و قابل دفاع به منظور جلب نظر دستگاه ها و کمیسیون ها از سوی مدیریت جدید سازمان مورد تاکید است.

 

این مسئول به محدودیت تجهیزات در این سازمان اشاره کرد و گفت:  محیط زیست استان علیرغم محدودیت هایی که داشته به دستاوردهای خوبی دست پیدا کرده که بایستی تقویت شود.

 

وی به  استفاده از فناوری های نوین و جلب مشارکت مردم در حفاظت از محیط زیست اشاره کرد و گفت: سمن هایی در حوزه محیط زیست دلسوزانه فعالیت می کنند که لازم است از ظرفیت این تشکل ها استفاده کرد.

 

کد خبر 1136239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha