نقش موثر صلح یاران در کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری

حجت الاسلام میر محمدی گفت: امیدواریم صلح یاران پرونده ها را به سازش ختم کنند و موجبات کاهش ورودی پرونده به محاکم و دادسراها را موجب شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، در راستای ترویج  فرهنگ صلح، بخشایش و رضایت آئین اهدای احکام صلح یاران امروز ( دوشنبه، ۲۰ دی) با حضور رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان گیلان در لنگرود برگزار شد.


حجت الاسلام « سید احمد میرمحمدی » در این مراسم گفت: تلاش مستمر برای ایجاد صلح و سازش بین مردم و ترویج فرهنگ مدارا، عفو و گذشت از اهداف مورد انتظار صلح یاران است.

 

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف گیلان خاطرنشان کرد: برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در باب آموزه‌های دینی مقرر شد ۲۳۰ نفر از افرادی که می‌توانند در امر سازش و اصلاح ذات البین موثر باشند در سراسر استان گیلان به عنوان صلح یار شناسایی و ابلاغ آنها صادر شد.

 

حجت الاسلام میر محمدی تصریح کرد: امیدواریم صلح یاران پرونده ها را به سازش ختم کنند و موجبات کاهش ورودی پرونده به محاکم و دادسراها را موجب شوند.

 

« تیمور یوسفی »  رئیس دادگستری شهرستان لنگرود نیز در این مراسم  ضمن بیان فضیلت های اصلاح و ذات البین از نظر شرعی، گفت: صلح و سازش اگر به صورت بنیادی و ریشه‌ای صورت گیرد مانع تشکیل پرونده و موجب قلع ماده نزاع فی مابین اصحاب دعوا خواهد شد و این امر یکی از مصادیق بارز پیشگیری اجتماعی وقوع از جرم است.

 

گفتنی است، در فاز اول برای 17 نفر از افراد شاخص و معتمد شهرستان لنگرود احکام صلح یاران صادر شد.

 

 

 

کد خبر 1136241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha