فرهنگ زیرساخت توسعه است/ مدیران دستگاه های اجرایی، خود عامل به ارزش های دینی باشند

بهرام نیا با بیان اینکه زیرساخت همه تحولات و توسعه استان فرهنگ است، گفت: عمل مسئولان پیام دارد و مدیران دستگاه های اجرایی، خود عامل به ارزش ها و فرائض دینی باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ایلام، صبح امروز(۲۰دی) در هشتاد و هفتمین شورای فرهنگ عمومی استان، اظهار کرد: زیرساخت همه تحولات و توسعه استان، فرهنگ، برگزاری شورای فرهنگ عمومی و مصوبات این شورا است.

 

«حسن بهرام نیا» با تاکید بر اینکه فرهنگ زیرساخت همه فعالیت ها و برنامه های توسعه محور است، افزود: از همه ظرفیت ها برای اجرایی نمودن مصوبات  شورای فرهنگ عمومی چه به صورت کوتاه مدت، بلند مدت و میان مدت استفاده می شود.

 

وی با بیان اینکه  همه دستگاه های اجرایی برای تحقق مصوبات شورای فرهنگ عمومی از همه ظرفیت های معنوی و مادی باید استفاده شود، تصریح کرد: مردم امروز از ما مسئولان مطالبه دارند، مردم نیاز به نشاط مادی و معنوی دارند که در سایه تصمیمات و مصوبات این شورا، این امر محقق می شود.

 

استاندار ایلام بیان کرد: همانطور که مردم ما نیاز به مسجد دارند نیاز  به تفریحگاه هم دارند، افزود: برنامه ریزی های لازم باید مطابق و در چارچوب سیاست های شورای فرهنگ عمومی انجام شود.

 


بهرام نیا با تاکید بر اینکه تحقق و اجرای این برنامه به طور قطع نیاز به بودجه و اعتبارات مناسب دارد، یادآور شد: آنچه در قالب بودجه استان و تخصیص درصدی از اعتبارات ادارات و دستگاه های اجرایی  برای امور فرهنگ عمومی است، تخصیص خواهد یافت.


وی با اشاره به اینکه بخشی از کارهای فرهنگی جزو وظایف شهرداری ها است، گفت: فعالیت های فرهنگی نیاز به تامین اعتبار دارد و باید شهرداری ها و شورای ورود پیدا کرده و به وظایف خود در این حوزه عمل کنند.

 

استاندار ایلام با اشاره به اینکه تمدن زاییده فرهنگ است، خاطرنشان کرد: تمدن نوینی اسلامی و پیشرفت‌هایی که داشته ایم، برگرفته از فرهنگ ما است، برنامه ها نیز باید متناسب با ذائقه، رفتار و منش مردم تدوین و اجرا شود.

 


بهرام نیا گفت: امید است که با همدلی و همگرایی در راستای دین و وظیفه ای که بر کردن ماست گام برداشته و تلاش کنیم.

 


وی با بیان اینکه ما تابع مقررات و دستورالعمل های ستاد ملی کرونا هستیم، خاطرنشان کرد:  در حال حاضر هیچ گونه رفت و آمدی در مرز مهران بر قرار نیست، مرز  مهران با کشور عراق، بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا بسته است و تمام ترددها با کشور عراق از طریق مرزهایی  هوایی انجام می شود.

 

استاندار ایلام یادآور شد: عمل ما خودش پیام دارد و اگر مسولان در نماز جماعت و جمعه حضور بیابند مردم و اقشار مختلف هم حضور خواهند یافت. به مردم نگوییم بروند، بگوییم بیایید، یعنی اول ما مسئولان خود عامل باشیم.

 

بهرام نیا خاطرنشان کرد: مدیران استان خود را عامل به نماز و اقامه نماز بدانند و به طور قطع این عمل، تاثیر بسیار زیادی پدر توسعه ارزش ها و فرهنگ دینی خواهد داشت.

کد خبر 1136257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha