شورای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد راه اندازی می شود

​حجت‌الاسلام سرافراز خانه مسافرها را از جمله آسیب‌هایی که در حوزه گردشگری وجود دارد خواند و ضمن اعلام برخورد با خانه مسافرهای فاقد مجوز در گیلان گفت: شورای امر به معروف و نهی از منکر در محلات و مساجد راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «سجاد سرافراز» امروز (دوشنبه، 20 دی) در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان رودسر که با حضور امام جمعه، فرماندار جدید و  مسئولین شهرستانی با موضوع تودیع و معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان رودسر برگزار شد اظهار داشت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان روسر همواره ستادی فعال و تاثیرگذار بوده است.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان گزارشی از فعالیت‌های ستاد و رویکردهای جدیدش ارائه داد و عنوان کرد: خداوند متعال در آیات زیادی از قرآن کریم به این دو فریضه اشاره می‌کند و بر آن تاکید دارد و می‌فرماید برای آنکه نصرت الهی شامل حال مؤمنان بشود چهار شرط را برای آن معین می‌کنم.

 

سرافراز اقامه نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر را چهار شرطی که خداوند برای نصرت الهی مقدر فرموده است بیان و تصریح کرد: حاکمیت انقلاب اسلامی برای آنکه این نصرت الهی شامل حالش شود سازوکارهایی را طرح‌ریزی کرد که راه‌اندازی ستاد اقامه نماز، ستاد زکات و ستاد امر به معروف و نهی از منکر از جمله آن محسوب می‌شود.

 

وی وظیفه و رسالت ستاد امر به معروف و نهی از منکر را نهادینه کردن این فریضه در جامعه به طوری که همگان آمر به معروف و ناهی از منکر شوند خواند و اذعان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان در یکسال و نیم اخیر برای نهادینه‌سازی این فرهنگ و همراه کردن مردم به سراغ خواص جامعه و نخبگان رفته است.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان راه‌اندازی گروه‌های تخصصی در استان را یکی از اقدامات این ستاد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر حدود 80 گروه تخصصی امر به معروف و نهی از منکر در گیلان تشکیل شده که تاکنون موفقیت‌ها و دستاوردهای بسیار خوبی هم داشته‌اند.

 

سرافراز با تاکید بر اینکه اولویت امر به معروف و نهی از منکر، در واقع امر به معروف و نهی از منکر مسئولان و حاکمیت است اضافه کرد: مطالبه‌گری در حوزه عفاف و حجاب، حوزه صنعت، منابع طبیعی، محیط زیست و نظایر این‌ها از جمله بخش‌هایی هستند که برای هر کدام از آن‌ها گروه‌های تخصصی ایجاد شده و انتظار داریم همین روند در شهرستان رودسر هم پیگیری شود تا مردم طعم شیرین امر به معروف و نهی از منکر را روی سفره‌های خود حس کنند. 

 

وی یادآور شد: راه‌اندازی شورای امر به معروف و نهی از منکر در محلات و مساجد هم طرح جدیدی است که هنوز ابلاغ نشده است، ما قصد نداریم مطابق روال قبل شبکه‌های جدید را راه‌اندازی کنیم بلکه قرار است از همین ظرفیت و بدنه سپاه شوراهای امر به معروف و نهی از منکر محلات را تشکیل دهیم تا مردم بتوانند مشکلات خود را در محلاتشان حل کنند.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با بیان اینکه جنس مطالبه‌گری با داد و فریاد و غوغا فرق می‌کند ابراز داشت: مطالبه‌گران مشکلات را به خوبی می‌شناسند و نسبت به حل مسأله آگاهند و حتی می‌توانند به آن مدیر مربوطه کمک هم بکنند به بیان دیگر اینجا مردم خودشان وارد صحنه می‌شوند تا بدین وسیله مشکلاتشان حل و فصل شود.

 

سرافراز امر به معروف و نهی از منکر در حوزه عفاف و حجاب را هم مورد اشاره قرار داد و افزود: گیلان از این جهت استانی آسیب‌خیز است زیرا آخر هفته‌ها و یا در ایام تعطیل حجم زیادی از مسافران وارد آن شده و شهرستان‌هایی مانند رودسر که با استان‌های همجوار همسایه هستند، آسیب بیشتری را متحمل می‌شوند.

 

وی عنوان کرد: در کشور ما کمبود قانون و دستورالعمل وجود ندارد بلکه مشکلی که در اینجا وجود دارد تعاملات بین دستگاهی و بروکراسی‌های اداری است از طرفی برای حوزه گردشگری و امر به معروف و نهی از منکر در این حوزه جدیدا طرحی با محوریت شهرستان ماسال تهیه شده که در یک ماه آینده اجرایی می‌شود.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان خانه مسافرها را از جمله آسیب‌هایی که در حوزه گردشگری وجود دارد خواند و تصریح کرد: بسیاری از این خانه مسافرها فاقد مجوز هستند بنابراین با جلسات متعددی که با حوزه گردشگری برگزار کردیم قرار است طرح‌های لازم برای ساماندهی و حل این مشکل تا قبل از فرارسیدن ایام تعطیلات عید به مرحله عمل درآیند.

 

سرافراز نظارت بر اصناف را مسئله دیگری که در حوزه عفاف و حجاب وجود دارد، اعلام کرد و افزود: حرف و خواسته ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان این است که افرادی که مسئولیت دارند باید هزینه مسئولیت خود را بپردازند؛ در اینجا ظرفیتی به نام اتحادیه اصناف وجود دارد که باید به نحو بهینه از آن استفاده شود.

 

وی اضافه کرد: در حوزه مهم عفاف و حجاب و مراکز عرضه پوشاک 6 ماه است که اکیپ‌های ستاد امر به معروف، اتحادیه و اصناف و پلیس اماکن گیلان در شهر رشت هفته‌ای دو یا سه روز گشت‌های مشترک را برگزار می‌کنند، به مغازه‌داران تذکر کتبی می‌دهند و اگر روند اصلاح نشد اقدامات لازم برای پملپ واحد صنفی انجام می‌گیرد.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان یادآور شد: نظارت بر سلامت محیط‌های اداری بحث مهم دیگری است که اخیرا در دستور کار ستاد قرار گرفته و می‌تواند در شهرستان رودسر هم پیگیری شود که اختلاط زن و مرد در سطح ادارات و نوع پوشش جزو مصادیق نظارتی آن به شمار می‌رود.

 

سرافراز خاطرنشان کرد: پس از انجام نظارت‌ها بر ادارات، یکماه فرصت داده می‌شود تا محیط مورد نظر بدون ذکر جزئیات توسط خود مدیران ادارات اصلاح و صیانت شود از طرفی برای محیط‌های ورزشی هم طرحی داریم که روند تدوینش رو به اتمام است که امیدواریم با این اقدامات آسیب‌های موجود در آن کاهش پیدا کند.
 

کد خبر 1136265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha