دولت ورود جدی به امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد

حجت‌الاسلام روحانی مأموریت ستاد امر به معروف و نهی از منکر را در دستگاه‌های دولتی بسیار خطیر دانست و گفت: روحانیت به رسالت خود در حوزه امر به معروف و نهی از منکر عمل می‌کند اما لازم است دولت‌ها هم در این بخش ورود جدی‌تری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» امروز (دوشنبه، 20 دی) در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان رودسر که با حضور دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر گیلان، فرماندار و مسئولان شهرستانی با موضوع تودیع و معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان رودسر برگزار شد با بیان اینکه در کنار روحیه جهادی و انقلابی فرماندار جدید، با انتخاب دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان این مجموعه تکمیل شد اظهارکرد: امروز وظیفه ما این است که قرائت مشخصی از اسلام و دین را به جوانان ارائه دهیم تا موجبات جذب هر چه بیشتر آن‌ها در جامعه اسلامی فراهم شود.

 

امام جمعه شهرستان رودسر افزایش تعاملات ستاد امر به معروف و نهی از منکر با قشرهای مختلف جامعه را مورد تاکید قرار داد و ضمن بیان فرمایشاتی از مقام معظم رهبری در باب اهمیت تذکر لسانی تصریح کرد: اگر تنها همین فرمایش گهربار مقام معظم رهبری عملیاتی شود آثار خوب و بارز آن را در جامعه اسلامی خواهیم دید.

 

وی مأموریت ستاد امر به معروف و نهی از منکر خصوصا در دستگاه‌های دولتی و نهادهای اینچنینی را بسیار خطیر ذکر کرد و با بیان اینکه عمل به این فریضه الهی تنها مختص به بانوان نیست گفت: روحانیت به رسالت خود در حوزه امر به معروف و نهی از منکر عمل می‌کند اما لازم است دولت‌ها هم در این بخش ورود جدی‌تری داشته باشند.

 

رئیس ستاد امر به معروف شهرستان رودسر ضمن قرائت آیاتی از قرآن کریم با تاکید بر اینکه دایره منکر بسیار وسیع است و باید در این حوزه به شدت مراقبت به عمل آوریم اظهار داشت: استان گیلان و خاصه شهرستان رودسر از نعماتی مانند سواحل دریا و جلگه و مواهب طبیعی برخوردار است بنابراین باید برای حفظ شئونات سازوکارهای مشخصی پیاده‌سازی شود.

 

روحانی الگو گرفتن از سیره ائمه اطهار(ع) برای ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را لازم و ضروری خواند و یادآور شد: مقام معظم رهبری روی جذب حداکثری و دفع حداقلی تاکید ویژه داشتند و تجربه سال‌ها کار فرهنگی به من می‌گوید که می‌تواند با کار فرهنگی مؤثر در حوزه عفاف و حجاب گام‌های بزرگی برداشت.

 

وی از وجود 17 صنف در شهرستان سخن گفت و با اشاره به اینکه اتاق اصناف باید حضور خود را در حوزه امر به معروف و نهی از منکر پررنگ‌تر از گذشته کند افزود: انتظار دارم رئیس اتاق اصناف همگام با امام جمعه، فرمانده سپاه و ستاد امر به معروف و نهی از منکر در میدان کار حضور داشته باشد.

 

امام جمعه شهرستان رودسر برگزاری یک جلسه مشترک فی مابین ستاد امر به معروف و نهی از منکر اتاق اصناف را خواستار شد و خاطرنشان کرد: باید به گونه‌ای عمل شود تا شورای امر به معروف و نهی از منکر در اتاق اصناف شکل بگیرد البته در شهرستان رودسر در این حوزه آسیب چندانی را شاهد نیستیم.

 

به گزارش شبستان در پایان این مراسم حکم مسئولیت منصور قربانی به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان رودسر قرائت شد.


 

کد خبر 1136284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha