ضرورت تامین معیشت مرزنشینان/ مسئولان باید به فکر درمان دردهای مردم باشند

وحیدی با بیان اینکه باید در زمینه معیشت مرزنشینان تصمیمات و برنامه هایی انجام شود، گفت: توسعه تجارت با کشور همسایه باید با محوریت استان کرمانشاه انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه احمد وحیدی امروز روز دوشنبه درآئین تکریم و معارفه استاندار کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد ،گفت: در حال حاضر چندین مرز و بازارچه در استان وجود دارد که باید با تمام توان فعال شوند و این توسعه تجارت با کشور همسایه باید با محوریت استان کرمانشاه انجام شود.

 

وزیر کشور افزود: باید در زمینه معیشت مرزنشینان که یک موضوع بسیار مهم است تصمیمات و برنامه هایی انجام  شود.

 

وی خاطر نشان کرد:با توجه و تاکید رهبر معظم انقلاب و پیگیری ویژه  دفتر ایشان  پیگیری و تکمیل طرح سامانه گرمسیری به ثمر رسیده و لازم است تمام نتایج آن و ۹۰۰ هزار هکتار زمین مستعد کرمانشاه فعال زیر پوشش قرار بگیرند.

 

وحیدی  تصریح کرد: توسعه گردشگری، توسعه شهرک‌های صنعتی استان از جمله برنامه هایی است که باید در استان مورد توجه بیشتری قرار بگیرد زیرا صنعت کرمانشاه باید بیش‌از پیش توسعه یابد و ظرفیت های بسیاری در کشاورزی دارد و این استان رتبه اول کشور در تولید نخود. رتبه دوم در تولید جو و رتبه چهارم در تولید گندم را دارد. 

 

وزیر کشور اظهار کرد: این استان هم در دوران جنگ محور و نقطه اتکای کشور و نظام در غرب کشور بوده و هم در حال حاضر این جایگاه را برای کشور دارد و خصلت های کم نظیر و زیبایی دارند که مهمترین آنها فداکاری و شجاعت و ایثار آنها در هشت سال دفاع مقدس است.

 

وی گفت:  باید فصل جدیدی از اقدامات را در استان کرمانشاه شروع کنیم که این موضوع نیازمند تلاش شبانه‌روزی، حضور همه، یک‌صدایی، یک نوایی و همدلی است.

 

 

وحیدی افزود:  استان کرمانشاه ۳۷۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و زمینه‌های فراوانی برای توسعه اقتصادی در این‌جا موجود است که همه این‌ها باید با تلاش و پیگیری شبانه‌روزی شکوفا و فعال شوند.

 

 

وزیر کشور با اشاره به فعالیت های بازوند استاندار سابق کرمانشاه اذعان کرد: از زحمات چندساله بازوند استاندار سابق کرمانشاه  تشکر می کنیم که در سخنت ترین شرایط همچون سیل، زلزله و مشکلات اقتصادی در استان از هیچ تلاشی دریغ نکردند و به جدیت پیگیر  رفع مشکلات استان بودند.

 

وی گفت: استاندار جدید کرمانشاه با این دیار آشنایی کافی دارند و صاحب سوابق بسیار ارزنده در استان‌های مختلف کشور و ارتباط بسیار نزدیک و صمیمی با مردم داشته‌ و دارند و بسیار مردمی هستند.

 

وحیدی در پایان اظهار کرد: مسئولان باید خود را خدمتگزار مردم بدانند و به فکر درمان دردهای مردم باشند،و به تاسی از راه امام (ره) و رهبری معظم انقلاب همین مسیر درست را ادامه دهند تا دشمنان اجازه هیچگونه دست درازی را به خود ندهند.

 

کد خبر 1136274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha