فرهنگ ایثار و شهادت با فکر و قلب مردم عجین است

جهانگیری با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت با فکر و قلب مردم عجین است، گفت: اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در قالب ادبیات پایداری و مقاومت در جامعه یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « اسمعیل جهانگیری » در جلسه برنامه ریزی جشنواره فرهنگی ادبی یوسف ضمن تقدیر و تشکر از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در برنامه ریزی این رویداد مهم، اظهار کرد: اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در قالب ادبیات پایداری و مقاومت در جامعه یک ضرورت است.

 

وی افزود: رشادت های رزمندگان در دفاع مقدس و دفاع از حرم می تواند در قالب ادبیات مقاومت الگو ساز و جریان ساز برای آیندگان و اشاعه دهنده فرهنگ مقاومت در جامعه باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به غنا و ریشه دار بودن فرهنگ مقاومت اشاره کرد و بیان کرد: جوانان باغیرت ایران اسلامی در دفاع از حرم سنگ تمام گذاشتند و فرهنگ مقاومت برای همیشه در جامعه ساری و جاری خواهد بود زیرا حرکتی ریشه دار است و ریشه آن عاشورا و قیام ابا عبدالله الحسین (ع) است.

 

جهانگیری به اهمیت ساختار برگزاری این جشنواره پرداخت و اظهار کرد: جشنواره فرهنگی ادبی یوسف باید به گونه ای برگزار شود که برکات آن شامل تمام شهرستان ها شود و در نهایت منتج به ظرفیت سازی ، کشف استعدادها گردد و در این راستا لازم است از ظرفیت اساتید ، هنرمندان ، پایگاه های بسیج و ... استفاده بهینه شود.

کد خبر 1136282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha