ذاکران اهل بیت(ع) نقش مهمی در شکل گیری هویت نسل‌های مختلف دارند

حجت الاسلام عباسی گفت: ذاکران و ستایشگران اهل بیت(ع) نقش مهمی در شکل گیری هویت و شخصیت نسل‌های مختلف داشته و دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام «مهدی عباسی» در مراسم رونمایی از پوستر همایش «طلایه‌دار ادب» که در مکتب ذاکران فاطمی اراک برگزار شد، گفت: ذاکران و ستایشگران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) همواره نقش مهمی در شکل گیری هویت و شخصیت نسل‌های مختلف داشته و دارند و این تأثیر گذاری محدود به جغرافیای ایران نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی به برگزاری سومین گردهمایی ذاکران و شاعران آیینی غرب کشور در اراک اشاره کرد و افزود: این آیین با عنوان «طلایه‌دار ادب» پنجشنبه و جمعه هفته جاری در اراک برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این همایش برکات معنوی بسیاری برای شهر و استان در پی خواهد داشت، ادامه داد: ترویج فرهنگ و معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در جامعه ضروری است و همگان باید در این راستا تلاش کنند.

این مقام مسئول به استفاده مسلمان جهان از نواها و سبک ستایسگران ایرانی اشاره کرد و گفت:در سفرهای تبلیغی که به کشورهای دیگر داشتم شاهد بودم شیعیان کشورهای دیگر معمولاً در برپایی مراسم مذهبی از نوا و سبک ستایشگران ایرانی استفاده می‌کنند و این نشان دهنده عمق تأثیرگذاری فرهنگی فعالان این عرصه در جهان اسلام است.

 

 

 

در ادامه این مراسم، سید «جواد رفیعی» نیز ضمن تاکید بر تبیین سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، گفت: در برنامه ۲ روزه همایش «طلایه‌دار ادب» علاوه بر ستایشگران، ذاکران و شاعران آئینی هم استانی، مهمانانی از استان‌های لرستان، همدان، کردستان، کرمانشاه و ایلام حضور خواهند داشت.

 

نماینده بنیاد دعبل خزاعی در استان مرکزی با اشاره به اینکه بخش اول این همایش شامگاه روز پنجشنبه با سخنرانی حجت الاسلام حسینی اراکی در مسجد حاج تقی خان اراک با حضور ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت برگزار می‌شود، بیان کرد: بخش دیگر همایش صبح جمعه در مسجد امام هادی (ع) برنامه ریزی شده است که در آن چند تن از استادان برجسته ستایشگری و شعر آئینی در نشستهای تخصصی همایش حضور خواهند داشت.

کد خبر 1136306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha