انسان با هیئت زندگی می کند/نقش پر رنگ تشکل های دینی در تمدن سازی

حجت الاسلام باباخانی گفت: هیئت جایی است که انسان می تواند در آن زندگی کند. تشکل های دینی و هیئت منشا ثمرات بزرگ در تمدن سازی و فرهنگ سازی کشور خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان؛ حجت الاسلام مجید باباخانی، مدیرکل هیئت و تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی در گردهمایی اساتید و داوران اولین مهرواره هوای نو ، با اشاره به جایگاه سازمان تبلیغات اسلامی و فعالیت های مردم نهاد گفت: ما بر این نگاه وعقیده هستیم که سازمان تبلیغات اسلامی یک سازمان ستادی است و اصل اجرای برنامه ها در بخش های مختلف ستایش گری، تشکل های دینی و...بر عهده مردم و کسانی است که در بطن کار قرار دارند.

 وی با اشاره به نقش و اهمیت هییت های مذهبی تصریح کرد: امروز مجموعه های مردمی و تشکل های دینی در راس و خط مقدم مبارزه های تمدنی قرار دارند. برهمین اساس هییت ها و تشکل های دینی جز سرمایه های خوب ملی است که هنوز آحاد جامعه و مردم به آن رغبت دارند.

 

حجت الاسلام باباخانی عنوان کرد: توسل ریشه هییت ها را تشکیل می دهد که از دل آن معرفت به دست می آید و از پس این معرفت می توان منشا بسیاری از خدمات گسترده باشد.

حجت الاسلام باباخانی عنوان کرد:  تشکلهای دینی و هیئت های مذهبی ظرفیتشان منحصر به دهه محرم نیست اما اغلب مردم به واسطه تبلیغات رسانه‌ای چنین کارکردی از هیئت‌ها در ذهنشان دارند هیئت جایی است که انسان می تواند در  آن زندگی کند. تشکلهای دینی و هیئت پایه منشا ثمرات بزرگ در تمدن سازی و فرهنگ سازی کشور خواهند داشت و در این حوزه نقش بسزایی را ایفا می کنند.

 

 مدیرکل مرکز هیئت و تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به جایگاه  هیئت در گام دوم انقلاب شکوهمند اسلامی ایران عنوان کرد امروز که در دومین چهل واره انقلاب شکوهمند اسلامی ایران قرار داریم هیئت به عنوان موتور محرکه انقلاب اسلامی نقش به سزایی را ایفا می کند.

 

 وی خطاب به هیئت داوران اولین مهرواره هوای نو  عنوان کرد: بزرگترین سرمایه تشکلهای دینی و هیئت های مذهبی شما داوران و عزیزان هستید که در این مجال دور هم جمع شده و قرار است بهترین  برگزیدگان این مهرواره  را انتخاب کنید.

حجت الاسلام باباخانی عنوان کرد: هوای نو اولین و بزرگترین مهربانی است که به طور خاص می خواهد به هیئت ها و تشکل های دینی بپردازند تلاش دارد نگاه هیئت‌ها و رویکرد آنها را نسبت به عموم مردم و فعالیت های خودشان را ارتقا دهد و با نشان دادن فعالیت موثر هیئت‌ها به عنوان مردم سالاری بهتر دیده شدن این فعالیت ها در بین مردم و مسئولین شود.

 

گفتنی است مهرواره هوای نو بزرگترین رویداد هیئت ها و تشکل های دینی جمهوری اسلامی ایران است چرا که هیئت تجمع مردم و زنان دغدغه‌مند برای شکل‌گیری وفاق اجتماعی ذیل فرهنگ دینی را رقم می زند و در  چهل واره دوم انقلاب اسلامی  به عنوان پیشران و موتور متحرک جامعه ظرفیت‌های دیرینه خود را مانند درختی پرثمر، قابل تکیه، تصفیه  کننده روح و هوای فرهنگی جامعه به نمایش خواهد گذاشت.

 

 شایان ذکر است هیئت داوران اولین دوره مهرواره هوای نو متشکل از افراد متخصص و خوشنام در بخش ها و رشته های متعدد با تجربه و تحلیل آثار شرکت‌کنندگان، برگزیدگان نهایی این مهرواره را مشخص و در مراسمی طی هفته اول اسفند ماه معرفی می کنند..

 

کد خبر 1136345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha