سهم اجرای طرح های نوین آبیاری در سطح سه هزار و ۲۵۰ هکتار است

مدیر امور آب و خاک و فنی و مهندسی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: در برنامه امسال حدود سه هزار و ۲۵۰ هکتار اجرای طرح های آبیاری پیش بینی شده که به تناسب اعتبار تخصیص می یابد.

«سید ابراهیم سیدی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: طرح های مختلفی در راستای ارتقا و افزایش بهره وری آب و خاک در بخش کشاورزی با تمرکز بیشتر بر روی آب در استان در حال اجراست.
   

مدیر امور آب و خاک و فنی و مهندسی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: در برنامه امسال حدود  سه هزار و 250 هکتار اجرای طرح های آبیاری پیش بینی شده  اما به تناسب اعتبار اختصاص یافته و افزایش هزینه های خرید تجهیزات و لوازم اجرای طرح، چیزی بالغ بر 1200 هکتار  سامانه نوین تجهیز و راه اندازی می شود.

 

وی با اشاره به اینکه حدود 38 هزار هکتار از اراضی کشاورزی تا پایان سال 99 طرح های آبیای نوین اجرا شده است، بیان کرد: 1200 هکتار دیگر در دست اجرا داریم  که با تکمیل آن به بیش از 39 هزار هکتار می رسیم  که متوسط در سیستم های کم فشار تا 65 درصد و سیستم های دیگر تا 75 درصد راندمان آبیاری افزایش پیدا کرده و  به همین نسبت باعث ارتقای بهره روی آب هم می شود.

 

سیدی با بیان اینکه در همین راستا تولید ماده خشک به ازای واحد مصرف آب افزایش پیدا کرده افزود: در سال 95 در این شاخص تولید 9 دهم کیلوگرم ماده خشک بود که در پایان سال 99 به یک کیلو و 13 صدم کیلوگرم بر متر مکعب رسید.

 

مدیر امور آب و خاک و فنی و مهندسی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی، جلوگیری از تلفات آب در مسیر انتقال را ثمره اجرای طرح های کانال انتقال آبیاری عمومی و انتقال آب با لوله عنوان کرد و گفت: با این روند راندمان انتقال در کانال تا 75 درصد و در لوله تا 95 درصد افزایش می یابد.

 

 

 

کد خبر 1136367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha