سواد آموزی عشایر تعطیل نمی شود/سوادآموزی ۸۵ درصد عشایر اصفهان

اسفندیاری به ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی عشایر اشاره کرد و گفت: سواد آموزی این قشر تعطیل نشده و همواره در این خدمات توسط کادرآموزشی و مشارکت عشایر ارائه می شود.

«مختار اسفندیاری« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به خدمات فرهنگی و آموزشی عشایر اظهارداشت: جمعیت عشایر استان اصفهان به بیش از 50 هزار نفر می رسد که در مناطق مختلف شرقی و غربی استان زندگی قشلاقی و یا ییلاقی دارند.

مدیرکل امور عشایر استان اصفهان افزود: سواد آموزی این قشر تعطیل نشده و همواره در این خدمات توسط کادرآموزشی و مشارکت عشایر ارائه می شود.

 

وی ادامه داد: با وجود سختی زندگی این قشر در مناطق مختلف اما در کنار زندگی و تولید اقتصادی به موضوع علم آموزی توجه دارند و چهره های ماندگاری نیز در عرصه علمی از این گروه تربیت و رشد پیدا کرده اند.

اسفندیاری یادآورشد: کلاس های آموزشی مدارس عشایر به صورت حضوری امسال برگزار شده و ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها همکاری در این راستا داشته اند.

 

*سوادآموزی 85 درصد عشایر اصفهان

وی با اشاره به رویکرد توانمندسازی و ریشه کنی بی سوادی در استان اصفهان گفت: آموزش و سواد آموزی در قشر عشایر از گذشته تاکنون وجود داشته و این خدمت برای افزایش دانش و سواد آنان انجام شده است.

مدیرکل امور عشایر استان اصفهان افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته 85 درصد از عشایر این استان در حال حاضر با سواد هستند و آموزش به دیگر افراد نیز ادامه دارد.

کد خبر 1136375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha