از تربیت مربیان سبک زندگی تا راه‌اندازی کارگاه قالیبافی توسط بچه‌های مسجد فاطمه الزهرا(س)

کانون «سفیران حضرت معصومه(س)» با همکاری بچه‌های مسجد توانسته در عین حمایت‌های معیشتی از ۸۰ خانواده محروم، فرصت کارآفرینی و اشتغال را در شرایطی که بسیاری از افراد در دوران کرونا متضرر اقتصادی شده‌اند برای اقشار نیازمند فراهم کند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «سفيران حضرت معصومه (س)» در جوار مسجد فاطمه الزهرا(س) یکی از کانون های مساجد فعال در استان قم است که در طول سال های گذشته در محورهای آموزش مهارتهای قرآنی، تفسير، اشتغال زايی و کمک به نيازمندان به طور مستمر فعاليت داشته است، این کانون مسجدی در سال ۹۹ توسط امام جمعه قم مورد تقدير قرار گرفت. در فهمای ۱۴۰۰ نیز تا کنون موفق به کسب ۱۴ هزار و ۲۱ امتیاز از ۲۰ هزار امتیاز شده است. از این رو مروری داریم بر فعالیت های این کانون پیشتاز مسجدی.

 

«ابراهیم امرلو» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های کانون فرهنگی هنری سفیران حضرت معصومه(س)، اظهار کرد: فعالیت های شاخص کانون در رواق نور است که در این راستا کلاس های متنوع قرآنی شامل دوره های تفسیر، قرائت، روخوانی و روانخوانی و حفظ برای گروه های سنی مختلف با حضور چهره های برجسته برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری سفیران حضرت معصومه(س) بیان کرد: در زمینه عترت و معارف دینی نیز با برگزاری دوره های حجاب و عفاف، نماز و سبک زندگی اسلامی توانستیم کارشناسانی را در این حوزه تربیت کنیم که امروز شرکت کنندگان در این دوره ها به عنوان کارشناس و مربی مشغول فعالیت هستند.

 

وی افزود: همچنین برای کودکانی که در فعالیت های مسجد و کانون شرکت می کنند، به تناسب روزهایی که در مسجد می آیند، جوایزی در نظر گرفته می شود.

 

امرلو با بیان اینکه مقابله با آسیب های اجتماعی و نیز ارائه خدمات جهادی به محرومان از دیگر برنامه های شاخص این کانون است، تاکید کرد: در سال 99 به دلیل شرایط بحران کرونا برای حمایت از آسیب دیدگان اقتصادی این بیماری، بیش از 600 بسته معیشتی به ارزش بین 400 تا 500 هزار تومان تهیه و بین خانواده های محروم توزیع شد. همچنین کمک های نقدی خیران جمع آوری و بین نیازمندان و آسیب دیدگان توزیع گردید.

 

 

 

 

تحت پوشش قرار دادن ۸۰ خانواده محروم

مدیر کانون فرهنگی هنری سفیران حضرت معصومه(س) با بیان اینکه بیش از 80 خانواده نیازمند تحت پوشش معیشتی این کانون فرهنگی هنری هستند، گفت: علاوه بر خدمت رسانی بر اساس احتیاجات این خانواده های محروم، در زمینه قالیبافی نیز آموزش هایی ارایه دادیم و کارگاه قالیبافی تا افرادی که سرپرست خانوار هستند، بتوانند از این طریق صاحب کسب و کار شوند، که این کارگاه فرصت اشتغال را برای 10 نفر فراهم کرد.

 

 

قالي بافي

 

 

دوره خانواده سالم

وی برگزاری دوره های خانواده سالم، برگزاری یادبود سردار حاج قاسم سلیمانی، برگزاری دوره های کتاب و کتابخوانی، اجرای طرح هایی همچون شنبه های کتاب، ترویج فرهنگ مطالعه، افتتاح کتابخانه و تهيه حدود هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف، برگزاری مسابقات متنوع کتابخوانی را بخش دیگری از فعالیت های کانون سفیران حضرت معصومه(س) مسجد فاطمه الزهرا(س) برشمرد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری سفیران حضرت معصومه(س) با اشاره به فعالیت های هنری کانون گفت: انجام فعالیت های هنری همچون تشکیل گروه تئاتر و اجرای نمایش، برگزاری دوره های آموزش نقاشی و خوشنویسی و مداحی و تواشیح، تشکیل گروه سرود خواهران دانش آموز گروه «سفيران کريمه»، برگزاری جلسات شعرخوانی با حضور شعرای برجسته، آموزش هنرهای دستی (نقاشی روی شيشه) از دیگر برنامه های این کانون فعال مسجدی است که حتی در دوره کرونا و تعطیلی مساجد، سبب رونق فعالیت های مسجدی شده است.

 

 

همايش دوچرخه سواري

 

 

مهارت های هفت گانه

وی در مورد برنامه های مهارتی و فنی این کانون گفت: برگزاری دوره های توانمندسازی همچون آموزش مهارت های هفت‌گانه رایانه ای و سواد رسانه ای، فعالیت های اجتماعی همچون ارائه کارآفرینی، خدمات مشاوره و اجرای برنامه های اردویی و گردشگری و فعالیت های ورزشی در رشته های متنوع اعم از فوتبال، تنیس، شنا، ورزش های رزمی و کوهپیمایی از دیگر فعالیت های این کانون است.

 

 

 

مکان ورزش

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری سفیران حضرت معصومه(س) مسجد فاطمه الزهرا(س) تصریح کرد: این کانون فرهنگی هنری در مناسبت هایی همچون محرم و صفر و ایام فاطمیه و نیز اعیاد مذهبی با برپایی ایستگاه های صلواتی و پذیرایی از مردم و نیز برگزاری جشن های خیابانی با همراهی بچه های مسجد کوشیده گامی در جهت توسعه و ترویج معارف و آموزه های دینی مذهبی بردارد.

 

 

 

کد خبر 1136386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha