۲ هزار و ۸۱۹ موقوفه در استان زنجان وجود دارد

حجت الاسلام کرمی گفت: در استان زنجان ۲ هزار و ۸۱۹ موقوفه و بیش از ۳۰ هزار و ۷۱۳ رقبه وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسیاری از موقوفات استان زنجان رقبه های با تعداد بالا دارند که رسیدگی درست و اصولی به همه آنها از عهده پرسنل بسیار محدود اوقاف شهرستانها و استان برنمی آید و اینکار به نوعی استفاده از توان عمومی و مردمی در اداره موقوفات و ارتقای بهره وری آنهاست که خوشبختانه اکنون در حال پیگیری و اجراست.

 

حجت الاسلام مختار کرمی ادامه داد: احصای درآمد واقعی این موقوفات نیز نیازمند امینی است که در موقوفات نصب می‌شود. این امین می‌تواند با پیگیری بروز رسانی اجارات و سرقفلی‌ها، حق و حقوقی که باید نسبت به موقوفات داده شود را به دست آورد.

 

وی با اشاره به نقش نصب امین در موقوفات، اظهار کرد: از این طریق نیات واقفان بهتر مدیریت شده و بر این اساس عواید به دست آمده موقوفات ارتقا یافته و ارقام ناچیز درآمدهای برخی موقوفات تبدیل به درآمدهای کلان شده و در این راستا می‌توانیم خدمت رسانی بهتری در راستای اجرای نیات واقفین و وظایف محوله خودمان در سطح استان داشته باشیم.

 

حجت الاسلام کرمی با اشاره به برنامه این اداره در نصب امین طی سال ۱۴۰۰، گفت: تا امروز حدود ۱۱ نفر امین موقوفات در سطح استان نصب شده است.

 

وی با بیان این‌که امین موقوفات استان در راستای احیای موقوفات از افراد مورد اعتماد و حتی الامکان آشنا با وقف و موقوفات نصب شده‌اند، گفت: احصای درآمد واقعی حاصل از موقوفات، نیازمند مشارکت فعال و ادامه دار امین های موقوفات است.

 

این مسئول افزود: با نصب امین موقوفات در حوزه‌های مختلف و بیش از دهها نوع نیات می‌توان در مواردی چون اجرای نیات واقفین خیراندیش مثل حمایت از دانش آموزان، نیازمندان و یا تعزیه داری حضرت سیدالشهدا و سایر موارد خدمات ارزنده‌ و بیشتری ارائه کرد.

 

دواطلبین همکاری با اوقاف در این امر می توانند با مراجعه به ادارات اوقاف شرستانها و ارزیابی شرایط و ویژگی ها درخواست همکاری خود را ارائه کنند تا مورد بررسی و اقدام قرار گیرد.

کد خبر 1136413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha